مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,598
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,449
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش مهارت های طراحی در آموزش معماری

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 68

چکیده

 در روش های جدید ارزیابی دستاوردهای دانشجویی, به ویژه پروژه های طراحی معماری, نظر دانشجویان, چه طراح و چه دیگران, بسیار مهم است. استفاده از شواهد مکتوب هم, برای ارزیابی دانشجویان, از نکات خاص ارزشیابی است. به کارگیری رایانه و افزایش همکاری و همفکری بین دانشجویان در مسیر یادگیری و پیشرفت آنان بسیار موثر است. شاید بتوان به دسته بندی قابل قبولی از عوامل اصلی موثر بر ارزشیابی و داوری پروژه های طراحی معماری دست یافت.اگر دانشجویان معیارها را تنظیم کنند, نظر آنها به سمت اهداف مشخصی متمرکز می شود. در این روش دانشجو قادر است بر طبیعت و شکل ارزیابی اثر گذارد. در همین زمان دانشجویان باید الزامات اهداف ویژه را برآورده کند (ارزیابی مشترک). با وضوح یافتن معیارها دانشجویان هم دوره قادرند که در گفتگوها سهیم باشند (ارزیابی همتایان) و با نگاه انتقادی به معیارها و ضوابط و ارزش های مشخصی بنگرند که در تنظیم آنها موثر بوده اند و از راه این تحلیل انتقادی به منتقدانی توانا تبدیل شوند و همان گونه به معیارهایی بنگرند که از اهداف ویژه آموزش مشتق می شود. از نکات مهم این روش محور قرار دادن دانشجوست در عرضه معیارها و ارزیابی آموزشی.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرریاحی، سعید. (1388). سنجش مهارت های طراحی در آموزش معماری. صفه، 19(49)، 61-68. SID. https://sid.ir/paper/94456/fa

    Vancouver: کپی

    میرریاحی سعید. سنجش مهارت های طراحی در آموزش معماری. صفه[Internet]. 1388؛19(49):61-68. Available from: https://sid.ir/paper/94456/fa

    IEEE: کپی

    سعید میرریاحی، “سنجش مهارت های طراحی در آموزش معماری،” صفه، vol. 19، no. 49، pp. 61–68، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/94456/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button