مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,051
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,238
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی روش های تدریس فعال در آموزش مطالعات اجتماعی دوره اول متوسطه

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 57

چکیده

 در عصر حاضر بر روش های فعال تدریس مبتنی بر نظریات شناختی و ساخت گرایانه تأکید می شود که فرض اصلی بر این است که هرچه میزان مشارکت دانش آموزان در آموزش افزایش یابد, یادگیری بیشتری صورت می گیرد, در این راستا, معلم نقش بسیار مهم و اساسی را بر عهده دارد, زیرا علاوه بر نقش هدایتی, حمایتی؛ سازمان دادن به فعالیت های یادگیری دانش آموزان و رشد هماهنگ ابعاد وجودی آنان نیز به عهده اوست. پژوهش حاضر به منظور بررسی کاربردی روش های تدریس فعال در آموزش مطالعات اجتماعی صورت گرفته است. به منظور دستیابی به اهداف پژوهش ابتدا روش های فعال تدریس بررسی و سپس نمونه اجرایی هر روش تدریس آورده شده است. روش انجام تحقیق به صورت کتابخانه ای و با رویکرد تحلیلی کاربردی است. نتایج تحقیق نشان می دهد روش های تدریس ایفای نقش, کارت مشارکتی و گروه های کوچک در آموزش درس تاریخ کاربردی است. همچنین روش های تدریس اعضای تیم, جستجوی موقعیت و گردش علمی ازجمله روش های تدریس کاربردی در آموزش جغرافیا بیان شده است. یکی از بهترین روش های تدریس درس جامعه شناسی, روش استقرایی و ساخت گرایی عنوان شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عادل خواه، فاطمه، شمس الدین، فائزه، و زرین خط، شهناز. (1400). بررسی روش های تدریس فعال در آموزش مطالعات اجتماعی دوره اول متوسطه. پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی، 3(2 (پیاپی 8) )، 29-57. SID. https://sid.ir/paper/950189/fa

    Vancouver: کپی

    عادل خواه فاطمه، شمس الدین فائزه، زرین خط شهناز. بررسی روش های تدریس فعال در آموزش مطالعات اجتماعی دوره اول متوسطه. پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی[Internet]. 1400؛3(2 (پیاپی 8) ):29-57. Available from: https://sid.ir/paper/950189/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه عادل خواه، فائزه شمس الدین، و شهناز زرین خط، “بررسی روش های تدریس فعال در آموزش مطالعات اجتماعی دوره اول متوسطه،” پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی، vol. 3، no. 2 (پیاپی 8) ، pp. 29–57، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/950189/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button