مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

869
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

781
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و اجرا و ارزیابی آموزش مبحث دندان پزشکی سالمندان به صورت مجازی به دانشجویان دندان پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 4 | صفحه پایان 14

چکیده

 اهداف: امروزه آموزش دندان پزشکی سالمندان به دانشجویان دندان پزشکی اهمیت یافته است. از سوی دیگر با مطرح شدن تکنولوژی های نوین آموزشی, تاکید بسیاری بر تغییر رویکرد از شیوه آموزش سنتی به شیوه مجازی شده است. این مطالعه در سال تحصیلی 1394-1395 با هدف طراحی و اجرا و ارزیابی آموزش مبحث دندان پزشکی سالمندان به صورت مجازی به دانشجویان سال آخر دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مقایسه آن با روش سنتی انجام شده است.مواد و روش ها در این مطالعه مداخله ای, 64 نفر از دانشجویان سال آخر دندان پزشکی شرکت کردند. مبحث دندان پزشکی سالمندان برای 31 نفر از دانشجویان شرکت کننده به شیوه مجازی و برای 33 نفر به شیوه سنتی ارائه شد. دانشجویان پرسش نامه پیش آزمون را قبل از ارائه محتوای آموزشی تکمیل کردند. این پرسش نامه حاوی سوالاتی در زمینه دانش و نگرش عمومی درباره دوران سالمندی و دانش و نگرش و عملکرد مرتبط با سلامت دهان سالمندان بود و روایی و پایایی آن قبلا تایید شده بود. پس از مداخله, دانشجویان پرسش نامه پس آزمون را تکمیل کردند. تجزیه وتحلیل آماری با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 21 و آزمون های کوواریانس و رگرسیون انجام شد.یافته ها: میانگین نمرات, پس از مداخله گروه های آموزش سنتی و مجازی در حیطه های دانش و نگرش عمومی درباره دوران سالمندی و نیز دانش و نگرش مرتبط با سلامت دهان و دندان سالمندان, تفاوت معناداری با یکدیگر نداشت. در بخش عملکرد خوداظهار, نمرات دانشجویان گروه آموزش سنتی و مجازی قبل از مداخله به ترتیب 45.4+20 و 52.9+20 از 100 بود که بعد از مداخله به ترتیب به 56.9+26 و 75.4+21 افزایش یافت. در این بخش تفاوت معناداری بین دو گروه وجود داشت (P<0.05).نتیجه گیری شیوه آموزش مجازی به اندازه روش سنتی اهداف آموزشی را تامین می کند.بنابراین می توان در تدریس مبحث دندان پزشکی سالمندان, آموزش مجازی را جایگزین آموزش سنتی کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    سرگران، کتایون، رازقی، سمانه، و خورشیدی، زهره. (1397). طراحی و اجرا و ارزیابی آموزش مبحث دندان پزشکی سالمندان به صورت مجازی به دانشجویان دندان پزشکی. سالمند، 13(1 )، 4-14. SID. https://sid.ir/paper/95019/fa

    Vancouver: کپی

    سرگران کتایون، رازقی سمانه، خورشیدی زهره. طراحی و اجرا و ارزیابی آموزش مبحث دندان پزشکی سالمندان به صورت مجازی به دانشجویان دندان پزشکی. سالمند[Internet]. 1397؛13(1 ):4-14. Available from: https://sid.ir/paper/95019/fa

    IEEE: کپی

    کتایون سرگران، سمانه رازقی، و زهره خورشیدی، “طراحی و اجرا و ارزیابی آموزش مبحث دندان پزشکی سالمندان به صورت مجازی به دانشجویان دندان پزشکی،” سالمند، vol. 13، no. 1 ، pp. 4–14، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/95019/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button