مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

287
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

554
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چالش های شیوه های آموزش نحو عربی در دانشگاه ها

صفحات

 صفحه شروع 243 | صفحه پایان 257

چکیده

آموزش زبان عربی در ایران از دیرباز با فرهنگ و عقاید اسلامی ما عجین شده است. علاوه بر اشتراکات دینی و فرهنگی و ادبی رایج بین دو ملّت, پیشرفت علوم و تکنولوژی نیز ایجاب می کند تا هر ملّتی در راستای اعتلای تمام زمینه های علمی و فرهنگی خود رو به سوی ارتباط سازنده با سایر ملل و کشورهای دیگر داشته باشد. آموزش نحو به عنوان یکی از کلیدی ترین فرایندهای آموزش زبان عربی-حتی در کشورهای عربی زبان-همواره پرچالش بوده است. شیوه های آموزشی و بازدهی این شیوه ها و تغییرات اساسی در روش های تدریس و الگوبرداری از مدل های آموزشی جدید زبان های دیگر می تواند تا حدّ بسیاری بر سطح کیفی آموزش نحو بیافزاید. در این جستار در پی آن است تا با بررسی و تحلیل رویکردهای سنّتی و مدرن آموزش نحو, کاستی ها ومزایای هر شیوه را تبیین کند وبرخی موانع موجود در شیوه ی یاد دهی و یادگیری نحو را مورد واکاوی قرار دهد ودر ضمن سعی شده راهکارهایی مناسب, برای رفع برخی از این چالش ها ارائه شود. نتایج نشانگر این است که با اصلاح انواع شیوه های تدریس زبان و تنوّع در به کارگیری شیوه های تدریس, برنامه ریزی دقیق بر اساس شیوه ی پلّه ای و. . . می توان سطح کیفی فرایند آموزش نحو را بالا برد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    به رقم، نعمت اله. (1400). چالش های شیوه های آموزش نحو عربی در دانشگاه ها. پژوهش در آموزش زبان و ادبیات عرب، 3(3 )، 243-257. SID. https://sid.ir/paper/950260/fa

    Vancouver: کپی

    به رقم نعمت اله. چالش های شیوه های آموزش نحو عربی در دانشگاه ها. پژوهش در آموزش زبان و ادبیات عرب[Internet]. 1400؛3(3 ):243-257. Available from: https://sid.ir/paper/950260/fa

    IEEE: کپی

    نعمت اله به رقم، “چالش های شیوه های آموزش نحو عربی در دانشگاه ها،” پژوهش در آموزش زبان و ادبیات عرب، vol. 3، no. 3 ، pp. 243–257، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/950260/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button