مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

600
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

779
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تطبیقی ساختار کتاب های ریاضی پایه های اول تا چهارم ایران و ژاپن

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 65

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, مقایسه ساختار فیزیکی و ظاهری و روند ارائه درس ها در کتاب های ریاضی پایه های اول تا چهارم ایران و ژاپن است. روش پژوهش, مطالعه تطبیقی بر اساس الگوی چهار مرحله ای جورج بردی است که فرآیند مقایسه آن در چهار مرحله توصیف, تفسیر, همجواری و مقایسه انجام گرفت. جامعه و نمونه, کتاب های درسی ریاضی پایه های اول تا چهارم مقطع ابتدایی کشورهای ایران و ژاپن است. ابزار گردآوری داده ها, چک لیست های مربوط به اطلاعات بدست آمده از بررسی کتاب های مورد نظر در دو کشور بود که روایی صوری و محتوایی آن ها توسط اساتید آموزش ریاضی و معلمان با تجربه, به تایید رسیده است. نتایج پژوهش, بعد از تفسیر و تحلیل و مقایسه در دو بخش شباهت ها و تفاوت های ساختار فیزیکی و ظاهری و روند ارائه دروس برای کتاب های منتخب از دو کشور نشان داد که این کتاب ها دارای تفاوت هایی در روند ارائه دروس و تعداد صفحات با یکدیگر هستند. یکی دیگر از تفاوت ها, قرارگیری تمرین ها برای مرور و جمع بندی کتاب هر پایه در کشور ژاپن است. کتاب های بررسی شده از هر دو کشور دارای شباهت هایی با یکدیگر نیز هستند که از جمله آن ها می توان به استفاده از مفاهیم متنوع در کتاب هر پایه, بازی و سرگرمی, صفحه آغازین برای شروع هر فصل و تمرین های آخر هر فصل اشاره داشت. یافته های این پژوهش می تواند به سیاست-گذاران آموزشی, مولفان و برنامه ریزان کتب درسی کمک نماید تا به بهبود ساختار فیزیکی و ظاهری کتب آموزشی بپردازند و همچنین به شناخت بهتری از نقاط قوت و ضعف کتاب های درسی دست پیدا کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یافتیان، نرگس، و عباسی، فاطمه. (1399). بررسی تطبیقی ساختار کتاب های ریاضی پایه های اول تا چهارم ایران و ژاپن. پژوهش در آموزش ریاضی، 1(2 )، 45-65. SID. https://sid.ir/paper/950270/fa

    Vancouver: کپی

    یافتیان نرگس، عباسی فاطمه. بررسی تطبیقی ساختار کتاب های ریاضی پایه های اول تا چهارم ایران و ژاپن. پژوهش در آموزش ریاضی[Internet]. 1399؛1(2 ):45-65. Available from: https://sid.ir/paper/950270/fa

    IEEE: کپی

    نرگس یافتیان، و فاطمه عباسی، “بررسی تطبیقی ساختار کتاب های ریاضی پایه های اول تا چهارم ایران و ژاپن،” پژوهش در آموزش ریاضی، vol. 1، no. 2 ، pp. 45–65، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/950270/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button