مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,741
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,640
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیشینه شناسی اخلاق حرفه ای معلم در آموزش

صفحات

 صفحه شروع 154 | صفحه پایان 175

چکیده

 اصول اخلاق حرفه ای و تعهد به این مفهوم مهم, نقش اساسی در هر سازمانی دارند. اصول اخلاقی به ویژه در نظام های آموزشی, نقش مهمی ایفا می کنند. در نظام های آموزشی برخی کشورها قوانینی برای معلمان در نظر گرفته شده است که "اصول اخلاق حرفه ای معلمی" نام دارد. باور اصول اخلاق حرفه ای امروزه در بسیاری از کشورها توسعه یافته است. هدف از این پژوهش, مروری بر اصول و مصادیق اخلاق حرفه ای در بین معلمان بود. روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع مروری بود. بر این اساس, با بررسی پایگاه های داده اطلاعاتی داخلی و خارجی شامل مگیران, گنج, SID, نورمگز, اسکوپس, ساینس دایرکت, پروکوئست, گوگل اسکالر, و گوگل با کلیدواژه های اصول اخلاقی, اخلاق حرفه ای معلم, آموزش اخلاق مدار, اخلاق در تربیت معلم, teacher ethics/morality, ethics/morality in education, professional ethics مورد بررسی قرار گرفتند. از فنون بازیابی اطلاعات گوگل, مانند عملگرهای AND, OR, file type و " " به عنوان راهبرد جست وجو استفاده شد. از تعداد 137 مقاله استخراج شده, در نهایت تعداد 27 مقاله مورد مطالعه قرار گرفتند. درنتیجه این بررسی ها ماهیت حرفه ی معلمی, اخلاق جمعی در حرفه ی معلمی, مبانی آموزش اخلاقی و شخصیتی, ویژگی های آموزش اخلاق مدار, پیوند دادن اخلاق به دروس, مسائل اخلاق حرفه ای در آموزش وپرورش, ابزارهای هنجارمدار و آیین نامه های بایسته شناسی حرفه ی معلمی ارائه شدند. می توان نتیجه گرفت موفقیت در فعالیت حرفه ای معلمی نیازمند رعایت اصول, راهبردها و موازین اخلاق حرفه ای است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فیض، سلطانعلی، و الهی، ذبیح اله. (1400). پیشینه شناسی اخلاق حرفه ای معلم در آموزش. اخلاق حرفه ای در آموزش، 1(1 )، 154-175. SID. https://sid.ir/paper/950349/fa

    Vancouver: کپی

    فیض سلطانعلی، الهی ذبیح اله. پیشینه شناسی اخلاق حرفه ای معلم در آموزش. اخلاق حرفه ای در آموزش[Internet]. 1400؛1(1 ):154-175. Available from: https://sid.ir/paper/950349/fa

    IEEE: کپی

    سلطانعلی فیض، و ذبیح اله الهی، “پیشینه شناسی اخلاق حرفه ای معلم در آموزش،” اخلاق حرفه ای در آموزش، vol. 1، no. 1 ، pp. 154–175، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/950349/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button