مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

766
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

846
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی ابعاد برنامه درسی مغفول دوره ابتدایی ایران

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 14

چکیده

 پژوهش حاضر, با هدف « شناسایی ابعاد برنامه درسی مغفول دوره ابتدایی » با روش کیفی و بصورت توصیفی-تحلیلی انجام شد. جامعه آماری پژوهش شامل, کلیه اساتید و متخصصان برنامه درسی دانشگاه های دولتی شهر تهران بودند. نمونه آماری پژوهش شامل, 10نفر از اساتید و متخصصان برنامه درسی دانشگاه های دولتی شهر تهران بودند که با استفاده از شیوه نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از مصاحبه نیمه ساختاریافته با اساتید و متخصصان برنامه درسی استفاده شده است و تا مرحله اشباع ادامه داشت تا ابعاد, کارکردها و حوزه های مغفول شناسایی گردد. نتایج پژوهش نشان داد که در برنامه درسی دوره ابتدایی مولفه هایی عمداً یا سهواً حذف شده است که به زعم اساتید و متخصصان برنامه درسی, مولفه هایی نظیر؛ آموزش محیط زیست, مهارت های زندگی, تربیت شهروندی, چندفرهنگی, سوادرایانه ای, اقتصاد, دموکراسی و حقوق بشر, هویت ملی, آموزش تعامل و گفت و گوی تمدن ها, فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در برنامه های درسی دوره ابتدایی مغفول واقع شده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسن زاده ویائی، حسین، و نوایی، سمیه. (1400). شناسایی ابعاد برنامه درسی مغفول دوره ابتدایی ایران. پویش در آموزش علوم انسانی، 7(23 )، 1-14. SID. https://sid.ir/paper/950448/fa

    Vancouver: کپی

    حسن زاده ویائی حسین، نوایی سمیه. شناسایی ابعاد برنامه درسی مغفول دوره ابتدایی ایران. پویش در آموزش علوم انسانی[Internet]. 1400؛7(23 ):1-14. Available from: https://sid.ir/paper/950448/fa

    IEEE: کپی

    حسین حسن زاده ویائی، و سمیه نوایی، “شناسایی ابعاد برنامه درسی مغفول دوره ابتدایی ایران،” پویش در آموزش علوم انسانی، vol. 7، no. 23 ، pp. 1–14، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/950448/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button