مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

312
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

579
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل بنیادین کنش های معطوف به خشونت داعش: با تاکید بر نظریه یادگیری اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 79

چکیده

 نظریه یادگیری اجتماعی از نظریات موقعیت گرا-خلق گرا در تحلیل خشونت است. در این مقاله به تحلیل کنش داعش براساس نظریه یادگیری اجتماعی می پردازیم و در پی پاسخگویی به این پرسش هستیم که گروه های افراطی مانند داعش از چه طریقی به جذب نیرو از کشورهای مختلف دنیا پرداخته اند؟ مبانی خشونت این گروه از دیدگاه نظریه یادگیری شناختی اجتماعی کدام است؟ براساس این نظریه کدام عوامل در تمایل اعضای داعش به خشونت نقش دارد؟ فرضیه اصلی مقاله این است که ظهور ایده های خشونت بار داعش به مثابه امری تاریخی, ریشه در فرایندهای یادگیری اجتماعی دارد و آنها با استفاده از دامنه وسیعی از سازوکارها, همانند تعامل شخصی, فعالیت در مساجد, سمینارها و سخنرانی ها به منظور گسترش باورهای سلفی, روند افراطی کردن جوانان مسلمان را از دهه ها پیش آغاز کرده اند که پیامد آن تصاعد کنش های خشونت بار در عراق و سوریه است. روش مورد استفاده در این پژوهش, توصیفی-تحلیلی و براساس مطالعات کتابخانه ای و جست وجو در اسناد و منابع مکتوب و سایت های علمی گوناگون است. در پایان, مدلی تحلیلی با هدف درک بنیادین عوامل و زمینه های شکل گیری کنش خشونت بار داعش, ارایه خواهد شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پیرانی، شهره، و نظری، علی اشرف. (1400). تحلیل بنیادین کنش های معطوف به خشونت داعش: با تاکید بر نظریه یادگیری اجتماعی. سیاست- مجله دانشکده حقوق و علوم سیاسی، 51(1 )، 55-79. SID. https://sid.ir/paper/950488/fa

    Vancouver: کپی

    پیرانی شهره، نظری علی اشرف. تحلیل بنیادین کنش های معطوف به خشونت داعش: با تاکید بر نظریه یادگیری اجتماعی. سیاست- مجله دانشکده حقوق و علوم سیاسی[Internet]. 1400؛51(1 ):55-79. Available from: https://sid.ir/paper/950488/fa

    IEEE: کپی

    شهره پیرانی، و علی اشرف نظری، “تحلیل بنیادین کنش های معطوف به خشونت داعش: با تاکید بر نظریه یادگیری اجتماعی،” سیاست- مجله دانشکده حقوق و علوم سیاسی، vol. 51، no. 1 ، pp. 55–79، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/950488/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button