مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

308
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

545
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی واحد آموزشی برای آموزش موضوع pH و تعیین میزان اسیدیتة مواد شیمیایی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 18

چکیده

 علم شیمی مانند اکثر علوم حالت انتزاعی دارد. به همان اندازه که محتوا در یادگیری موثر است, روش نیز بر آن تاثیر می گذارد. کار عملی و آزمایش شرط لازم برای درک مطالب و مفاهیم علمی است, ولی کافی نیست. انتطار می رود تا دانش آموز در کلاس درس با تفکر علمی و تجارب یادگیری درگیر شود تا خود مکانی برای آزمایش کردن و بروز خلاقیت به شمار آید. این امکان زمانی محقق می شود که دانش آموز درگیر گفتگوی کلاسی و تدریس باشد. براساس تحقیقات انجام شده, دانش آموزان در شیمی متوسطه بویژه موضوع اسیدها, بازها و pHبه خاطر نداشتن درک عمیق از مفاهیم اتم ها, مولکول ها, یون ها و واکنش های شیمیایی با چالش روبرو هستند. بعلاوه هدف برنامه جدید آموزش علوم تبدیل دانش آموزان به یادگیران مادام العمر است. برای این منظور علاوه بر اطلاعات و انگیزه کافی به روش مناسب برای یادگیری نیز نیاز است. پژوهش حاضر تلاش کرده است تا طراحی نوینی از مبحث pH و تعیین میزان اسیدیته مواد شیمیاییِ کتاب شیمی دوازدهم ارائه دهد. به این امید که معلمان و دانشجومعلمان با ایده گرفتن از آن, از روش های سنتی فاصله گرفته و تدریسی خلاقانه تر را در کلاس ارائه دهند و با پرورش درست دانش آموزان, به متفکران این جامعه بیفزایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خاکی، مطهره، و همایی مقدم، عاطفه. (1400). طراحی واحد آموزشی برای آموزش موضوع pH و تعیین میزان اسیدیتة مواد شیمیایی. پژوهش در آموزش شیمی، 3(2 )، 1-18. SID. https://sid.ir/paper/950724/fa

    Vancouver: کپی

    خاکی مطهره، همایی مقدم عاطفه. طراحی واحد آموزشی برای آموزش موضوع pH و تعیین میزان اسیدیتة مواد شیمیایی. پژوهش در آموزش شیمی[Internet]. 1400؛3(2 ):1-18. Available from: https://sid.ir/paper/950724/fa

    IEEE: کپی

    مطهره خاکی، و عاطفه همایی مقدم، “طراحی واحد آموزشی برای آموزش موضوع pH و تعیین میزان اسیدیتة مواد شیمیایی،” پژوهش در آموزش شیمی، vol. 3، no. 2 ، pp. 1–18، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/950724/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button