مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

287
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

642
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل بومی نقش اصول اخلاقی رسانه های اجتماعی بر رفتار مصرف کننده

صفحات

 صفحه شروع 108 | صفحه پایان 116

چکیده

 زمینه بسیاری از رفتارهای انسان ریشه در اصول اخلاقی دارد و افراد دارای هوش اخلاقی بالا, فعالیت هایشان را با اصول اخلاقی پیوند می زنند که باعث افزایش تعهد و بهبود نتایج فردی و سازمانی می شود و بر رفتار مشتریان اثر می گذارند. از طرفی رسانه های اجتماعی یک مهارت جدید و مهم برای همه افراد است. هدف پژوهش حاضر ارایه مدلی جهت شناسایی نقش اصول اخلاقی رسانه های اجتماعی بر رفتار مصرف کننده در صنعت پوشاک می باشد. روش تحقیق حاضر کیفی و در زمره گرندد تیوری می باشد. جامعه پژوهش از خبرگان و فعالان صنعت پوشاک تشکیل شده که نمونه ای به حجم 15 نفر به روش گلوله برفی از آن انتخاب شده است. برای جمع آوری داده ها از ابزار مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده شده و داده ها با استفاده از روش کدگذاری های سه گانه تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها عوامل انگیزشی, احساسی, اجتماعی و سیاسی, به عنوان طبقات انتخاب شدند که زمینه ساز دومین جزء مدل (استفاده از رسانه های اجتماعی) شدند. اجزاء بعدی مدل رعایت اصول اخلاقی در ارتباط با مشتری و تبلیغات اینترنتی به عنوان راهبرد پژوهش مد نظر قرار گرفت. نتیجه گیری بر اساس مدل ارایه شده, رعایت اخلاق در رسانه های اجتماعی به عنوان متغیرهای مستقل عمل می کنند که رفتار مصرف کننده را تحت تاثیر قرار می دهند. بنابراین بازاریابان باید در فروش و بازاریابی محصولات به این عناصر توجه ویژه نموده تا بتوانند تمایلات خرید مشتریان را افزایش و ضمن حفظ مشتریان, سودآوری شرکت نیز افزایش یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جلیلیان، معصومه، صفرزاده، حسین، و نوربخش، سیدکامران. (1400). مدل بومی نقش اصول اخلاقی رسانه های اجتماعی بر رفتار مصرف کننده. اخلاق در علوم و فناوری، 16(1 )، 108-116. SID. https://sid.ir/paper/950790/fa

    Vancouver: کپی

    جلیلیان معصومه، صفرزاده حسین، نوربخش سیدکامران. مدل بومی نقش اصول اخلاقی رسانه های اجتماعی بر رفتار مصرف کننده. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1400؛16(1 ):108-116. Available from: https://sid.ir/paper/950790/fa

    IEEE: کپی

    معصومه جلیلیان، حسین صفرزاده، و سیدکامران نوربخش، “مدل بومی نقش اصول اخلاقی رسانه های اجتماعی بر رفتار مصرف کننده،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 16، no. 1 ، pp. 108–116، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/950790/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button