مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

272
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

627
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه پذیرش رایانش ابری بر مدیریت ارتباط با مشتری با میانجی گری کیفیت خدمات بهداشتی-درمانی (مورد مطالعه: بیمارستان های آموزشی اهواز)

صفحات

 صفحه شروع 145 | صفحه پایان 151

چکیده

 مقدمه: پذیرش رایانش ابری در صنعت سلامت, یک استراتژی مهم و ضروری جهت ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی-درمانی و تسهیل مراقبت از بیماران و کاهش هزینه های عملیاتی بیمارستان و عملی تأثیرگذار در بهبود مدیریت ارتباط با مشتری CRM (Customer Relationship Management) می باشد. پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه پذیرش رایانش ابری بر CRM با نقش میانجی کیفیت خدمات بهداشتی-درمانی انجام شد. روش بررسی: این مطالعه از نوع توصیفی-همبستگی و جامعه آماری متشکل از کلیه کارکنان 6 بیمارستان آموزشی شهر اهواز بود که بر اساس جدول Morgan و به صورت تصادفی سهمیه ای, 306 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده ها برای متغیر پذیرش رایانش ابری از پرسش نامه استاندارد سرکلزایی جوان, برای CRM از پرسش نامه یعقوبی و همکاران و به منظور بررسی کیفیت خدمات درمانی از پرسش نامه Parasuraman و همکاران و Buyukozkan و همکاران استفاده گردید. روایی و پایایی پرسش نامه با استفاده از ارزیابی و اظهار نظر متخصصان و ضریب Cronbach's alpha مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها: پذیرش رایانش ابری تأثیر معنی داری بر کیفیت خدمات بهداشتی-درمانی داشت. بین پذیرش رایانش ابری و CRM و بین کیفیت خدمات درمانی و CRM رابطه معنی داری مشاهده شد. همچنین, کیفیت خدمات درمانی به عنوان نقش میانجی بین پذیرش رایانش ابری و CRM, مورد تأیید قرار گرفت. نتیجه گیری: به کارگیری رایانش ابری به طور مستقیم, منجر به ارتقا و بهبود کیفیت خدمات بهداشتی-درمانی در بیمارستان های آموزشی شهر اهواز شده است. بیمارستان ها از طریق به کارگیری فن آوری رایانش ابری, می توانند به اطلاعات مربوط به هر یک از بیماران به منظور تسهیل برنامه ریزی مؤثرتر و ارایه با کیفیت تر خدمات دست یابند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نادری، مدینه، و شفیعی نیک آبادی، محسن. (1400). رابطه پذیرش رایانش ابری بر مدیریت ارتباط با مشتری با میانجی گری کیفیت خدمات بهداشتی-درمانی (مورد مطالعه: بیمارستان های آموزشی اهواز). مدیریت اطلاعات سلامت، 18(4 (پیاپی 80) )، 145-151. SID. https://sid.ir/paper/950936/fa

    Vancouver: کپی

    نادری مدینه، شفیعی نیک آبادی محسن. رابطه پذیرش رایانش ابری بر مدیریت ارتباط با مشتری با میانجی گری کیفیت خدمات بهداشتی-درمانی (مورد مطالعه: بیمارستان های آموزشی اهواز). مدیریت اطلاعات سلامت[Internet]. 1400؛18(4 (پیاپی 80) ):145-151. Available from: https://sid.ir/paper/950936/fa

    IEEE: کپی

    مدینه نادری، و محسن شفیعی نیک آبادی، “رابطه پذیرش رایانش ابری بر مدیریت ارتباط با مشتری با میانجی گری کیفیت خدمات بهداشتی-درمانی (مورد مطالعه: بیمارستان های آموزشی اهواز)،” مدیریت اطلاعات سلامت، vol. 18، no. 4 (پیاپی 80) ، pp. 145–151، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/950936/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button