مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

234
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

474
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تخمین تاثیرات کیفیت خدمات توسط رویکرد سروکوال در لیزینگ شرکت ایران خودرو

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 119

چکیده

 یکی از محصولات تامین سرمایه که توسط موسسات مالی ارایه می شود لیزینگ است. منابع اصلی درآمد, تامین سرمایه محصولات است و بر پایداری موسسات مالی تاثیرگذار است. تعیین کیفیت خدمات ادراکی توسط مشتریان با خدمات پشتیبانی معاملات مالی, با توجه به ماهیت ریسک های ناشی از تامین اعتبار در گزینه های خدمات متفاوت خواهد بود. هدف از این پژوهش بررسی چگونگی ابعاد کیفیت خدمات در صنعت لیزینگ خودرو است. از رویکرد سروکوال (Service quality & quantity) برای اندازه گیری تاثیرات کیفیت خدمات در بخش بازار لیزینگ شرکت ایران خودرو استفاده شده است. مجموعه داده موجود از 26 سوال در ارتباط با مولفه های کیفیت خدمات استفاده کرده است. از نظرات کارشناسان و خبرگان دانشگاهی در سنجش روایی, از ضریب آلفای کرونباخ (0/88=α ) به منظور تعیین پایایی مجموعه داده استفاده شد که میزان هماهنگی درونی بالای مجموعه داده ها را نشان می دهد. مدل سروکوال پیشنهادی در محیط نرم افزار MATLAB شبیه سازی شد. بعضی از محدودیت های ناشی از عدم ثبت در اطلاعات شرکت های لیزینگ, موجب شده است سه پارامتر اصلی در این پژوهش موردبررسی قرار گیرد. یافته های این تحقیق در بین سه پارامتر تخمین زده شده به صورت شکاف با مشتری-نرخ توزیع (0/209), شکاف خط مشی-نرخ توزیع (0/060) و شکاف تحویل-نرخ توزیع (0/449) است. نتایج به دست آمده از این تحقیق نشان می دهد شکاف بین ادراک مدیریت و مشخصات کیفیتی خدمات که فاصله بین خدمات مشخصات کیفیت و خدمات تحویل است و غالبا توسط کارکنان شرکت لیزینگ ایجاد می شود؛ باید با ابزارهای مدیریت منابع انسانی مانند آموزش برطرف گردد. درنهایت به این نتیجه می رسیم مدل سروکوال پیشنهادی در زمینه ی تخمین تاثیرات کیفیت خدمات در بخش بازار لیزینگ ایران خودرو توانسته است به خوبی ابعاد پنج-گانه شکاف را مورد ارزیابی قرار دهد و به شناسایی تاثیرات کیفیت خدمات در بخش لیزینگ خودرو بپردازد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سوری، حسین، صادقی، امیر، و خلج، مهران. (1399). تخمین تاثیرات کیفیت خدمات توسط رویکرد سروکوال در لیزینگ شرکت ایران خودرو. مدیریت بازاریابی، 15(48 )، 103-119. SID. https://sid.ir/paper/951222/fa

    Vancouver: کپی

    سوری حسین، صادقی امیر، خلج مهران. تخمین تاثیرات کیفیت خدمات توسط رویکرد سروکوال در لیزینگ شرکت ایران خودرو. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1399؛15(48 ):103-119. Available from: https://sid.ir/paper/951222/fa

    IEEE: کپی

    حسین سوری، امیر صادقی، و مهران خلج، “تخمین تاثیرات کیفیت خدمات توسط رویکرد سروکوال در لیزینگ شرکت ایران خودرو،” مدیریت بازاریابی، vol. 15، no. 48 ، pp. 103–119، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/951222/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button