مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

226
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

574
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین عوامل موثر بر پذیرش موبایل بانک مبتنی بر تئوری شناخت اجتماعی توسط مشتریان بانک ملت در شهر بندرعباس

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 8

چکیده

 هدف: امروزه با توسعه ی اینترنت, بانک ها به سرعت به سمت فراهم نمودن بستر بانکداری آنلاین برای مشتریان خود, پیش می روند که از جمله ی پرکاربردترین جنبه های آن استفاده از موبایل بانک است. بنابراین, هدف: این پژوهش تعیین عوامل موثر بر پذیرش موبایل بانک مبتنی بر تیوری شناخت اجتماعی توسط مشتریان بانک ملت در شهر بندرعباس بود. روش ها: این پژوهش توصیفی از اسفند ماه 1397 تا مرداد ماه 1398 در مشتریان شعب بانک ملت در شهر بندرعباس انجام شد. با توجه به تعداد اعضای نامحدود جامعه تحقیق و براساس فرمول کوکران, تعداد نمونه لازم 374 نفر برآورد و با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. داده ها با استفاده از نرم افزارهای آماری SPSS و Smart PLS مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج: نتایج: این پژوهش نشان داد که عوامل ویژگی اجتماعی, اعتماد, خدمات آنلاین مشتری و سهولت استفاده به ترتیب با ضریب معناداری t 9/05, 7/24, 4/71 و 4/31 عواملی تاثیرگذار بر تمایل به پذیرش موبایل بانک از سوی مشتریان این بانک بودند. در عین حال, مشخص شد که عامل سازگاری با سبک زندگی با ضریب معناداری t 1/78 تاثیر معناداری بر تمایل مشتریان به پذیرش موبایل بانک ندارد. نتیجه گیری: با توجه به اینکه موبایل بانک یک فناوری نوظهور و به دلیل پتانسیل آن در کاهش هزینه و رشد درآمد یکی از مولفه های اصلی استراتژی های تجاری بانک ها است, این مطالعه می تواند به مدیران بانک در ایجاد شرایط لازم برای ترویج استفاده از موبایل بانک در بین مشتریان کمک نماند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوری مادوانی، حمیدرضا، عابدینی، سمیره، و کمال زاده، حسام الدین. (1400). تعیین عوامل موثر بر پذیرش موبایل بانک مبتنی بر تئوری شناخت اجتماعی توسط مشتریان بانک ملت در شهر بندرعباس. اطلاع رسانی پزشکی نوین، 7(1 )، 1-8. SID. https://sid.ir/paper/951553/fa

    Vancouver: کپی

    نوری مادوانی حمیدرضا، عابدینی سمیره، کمال زاده حسام الدین. تعیین عوامل موثر بر پذیرش موبایل بانک مبتنی بر تئوری شناخت اجتماعی توسط مشتریان بانک ملت در شهر بندرعباس. اطلاع رسانی پزشکی نوین[Internet]. 1400؛7(1 ):1-8. Available from: https://sid.ir/paper/951553/fa

    IEEE: کپی

    حمیدرضا نوری مادوانی، سمیره عابدینی، و حسام الدین کمال زاده، “تعیین عوامل موثر بر پذیرش موبایل بانک مبتنی بر تئوری شناخت اجتماعی توسط مشتریان بانک ملت در شهر بندرعباس،” اطلاع رسانی پزشکی نوین، vol. 7، no. 1 ، pp. 1–8، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/951553/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button