Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

446
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

604
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدریس درس فیزیک جدید به دانشجویان با رویکرد مبتنی بر استفاده از ماهیت علم

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 34

چکیده

 در این مقاله به بررسی تأثیر تدریس مبتنی بر استفاده از ماهیت علم بر میزان جهان بینی علمی و دانش علمی دانشجویان در درس فیزیک جدید می پردازیم. در طی این پژوهش دانشجویان در کلاس درس فیزیک جدید در گروه آزمایش, علاوه بر محتوای درسی با مباحثی همچون تأثیرات فرهنگی, اجتماعی بر فیزیکدانان دوره ی جدید, مراحل دستیابی به قوانین علمی در دوره ی فیزیک جدید, تغییرپذیری علم با مقایسه ی فیزیک کلاسیک در برابر فیزیک جدید نیز آشنا می شوند. این روش تحقیق از نوع پژوهش کاربردی و شبه آزمایشی است که درگروه آزمایش آموزش مبتنی بر ماهیت علم در تدریس مباحث فیزیک جدید لحاظ شده است و برای گروه کنترل شیوه ی متداول تدریس این درس در نظر گرفته شده است. برای اندازه گیری و مقایسه ی میزان جهان بینی علمی و دانش علمی دانشجویان از پیش آزمون و پس آزمون استفاده شد. در نهایت مشخص شد که علاوه بر تغییر جهان-بینی علمی دانشجویان گروه آزمایش, دانش علمی آنها نیز در درس فیزیک جدید نسبت به گروه کنترل بیشتر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اربابی فر، فاطمه، و ناظردیلمی، سمیه. (1400). تدریس درس فیزیک جدید به دانشجویان با رویکرد مبتنی بر استفاده از ماهیت علم. پژوهش در آموزش علوم تجربی، 1(1 )، 27-34. SID. https://sid.ir/paper/951699/fa

    Vancouver: کپی

    اربابی فر فاطمه، ناظردیلمی سمیه. تدریس درس فیزیک جدید به دانشجویان با رویکرد مبتنی بر استفاده از ماهیت علم. پژوهش در آموزش علوم تجربی[Internet]. 1400؛1(1 ):27-34. Available from: https://sid.ir/paper/951699/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه اربابی فر، و سمیه ناظردیلمی، “تدریس درس فیزیک جدید به دانشجویان با رویکرد مبتنی بر استفاده از ماهیت علم،” پژوهش در آموزش علوم تجربی، vol. 1، no. 1 ، pp. 27–34، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/951699/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا