مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

277
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

581
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جنبش مصرف اخلاقی: نگرانی ها و رفتارهای اخلاقی مصرف کننده (مقاله مروری)

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 21

چکیده

 زمینه رفتار اخلاقی مصرف کننده توجه زیادی را در سال های اخیر به خود جلب کرده است. با این وجود, اکثر تحقیقات تجربی بر روی موارد خاصی از رفتار مصرف کننده اخلاقی تمرکز کرده و سایر رفتارهای اخلاقی او را نادیده گرفته است. این مطلب به معنی فقدان درک کامل سبک های زندگی مصرف کنندگان اخلاقی می باشد. در این مقاله ضمن اشاره به بسترهای شکل گیری مصرف اخلاقی, طیف کاملی از نگرانی ها و رفتارهای اخلاقی مصرف کنندگان مورد بررسی و شناسایی قرار گرفته است. نتیجه گیری این مقاله نگرانی ها و تجارب رفتاری مصرف کنندگان اخلاقی را بطور کامل مورد بررسی قرار داده و نشان می دهد که نگرانی های اخلاقی مصرف کنندگان در سه حوزه رفاه محیط زیست, رفاه انسانی-اجتماعی و رفاه حیوانات مطرح بوده است. آنها از طریق خرید تشویقی محصولات, تحریم شرکت ها, ساده زیستی داوطلبانه, مصرف غذای آهسته و رفتارهای اخلاقی گفتمانی در جهت در پیش گرفتن یک سبک زندگی اخلاقی, اقدام می کنند. بهرحال در ایران, اینگونه اقدامات و رفتارها از سوی مصرف کنندگان در آغاز راه بوده و فاصله زیادی با وضعیت مطلوب داریم. این یافته ها, بازاریابان و سیاست گذاران دولتی را به بررسی عمیق نگرانی ها و رفتارهای اخلاقی مصرف کنندگان فرا می خواند. از سوی دیگر شرکت های تجاری با اتخاذ استراتژی های بازاریابی مناسب می توانند در جهت پاسخگویی بهتر به نگرانی های اجتماعی و زیست محیطی مصرف کنندگان و تامین نیازها و خواسته های اخلاقی آنها اقدام نمایند و به مزیت رقابتی دست یابند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نعیمی نظام آباد، مهدی، وظیفه دوست، حسین، عبدالوند، محمدعلی، و خدایاری، بهناز. (1399). جنبش مصرف اخلاقی: نگرانی ها و رفتارهای اخلاقی مصرف کننده (مقاله مروری). اخلاق در علوم و فناوری، 15(4 )، 13-21. SID. https://sid.ir/paper/951751/fa

    Vancouver: کپی

    نعیمی نظام آباد مهدی، وظیفه دوست حسین، عبدالوند محمدعلی، خدایاری بهناز. جنبش مصرف اخلاقی: نگرانی ها و رفتارهای اخلاقی مصرف کننده (مقاله مروری). اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1399؛15(4 ):13-21. Available from: https://sid.ir/paper/951751/fa

    IEEE: کپی

    مهدی نعیمی نظام آباد، حسین وظیفه دوست، محمدعلی عبدالوند، و بهناز خدایاری، “جنبش مصرف اخلاقی: نگرانی ها و رفتارهای اخلاقی مصرف کننده (مقاله مروری)،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 15، no. 4 ، pp. 13–21، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/951751/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button