مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,257
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

941
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر به کارگیری یادگیری ترکیبی در آموزش عالی

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 157

چکیده

 زمینه و هدف: در به کارگیری یادگیری ترکیبی عوامل مختلفی تاثیرگذار هستند که عدم توجه به هر یک از آن ها می تواند موجب شکست این نوع از آموزش و یادگیری شود. بنابراین پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل موثر بر به کارگیری یادگیری ترکیبی در آموزش عالی انجام شد. روش: پژوهش حاضر یک پژوهش کیفی است که به روش فراترکیب انجام شد. جامعه آماری پژوهش را پژوهش ها و مطالعات داخلی (1390 تا 1400) و خارجی (2007 تا 2021) انجام شده در حوزه عوامل موثر بر به کارگیری یادگیری ترکیبی در آموزش عالی تشکیل دادند که با کلیدواژه های مشخص و در پایگاه های اطلاعاتی داخلی و خارجی به جمع آوری آن ها پرداخته شد و جمعا 186 مطالعه استخراج شد. از میان این مطالعات پس از چندین مرحله غربالگری به ترتیب براساس بررسی عنوان, چکیده و محتوای پژوهش, 28 واحد مطالعاتی انتخاب و بررسی شد. جهت تحلیل داده های پژوهش نیز از روش تحلیل محتوا به شیوه مقوله بندی استفاده شد. یافته ها: با تجزیه و تحلیل داده ها مشخص شد که عوامل موثر در به کارگیری یادگیری ترکیبی در آموزش عالی شامل «یادگیرنده», «یاددهنده», «عوامل آموزشی», «عوامل محیطی», «عوامل نهادی و سازمانی», «حمایت و پشتیبانی», «قوانین و مقررات», «تعاملات», و «فناوری» می باشد. نتیجه گیری: با توجه به یافته های پژوهش می توان گفت که نظام آموزش عالی برای استفاده همزمان از فرصت های یادگیری الکترونیکی و حضوری می بایست به این عوامل توجه ویژه نماید؛ چرا که به صورت مستقیم بر به کارگیری یادگیری ترکیبی تاثیر می گذارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباسی کسانی، حامد، مهری، داریوش، محجوب، حسن، و رئوفی، عبداله. (1400). عوامل موثر بر به کارگیری یادگیری ترکیبی در آموزش عالی. آموزش در علوم انتظامی، 9(32 )، 127-157. SID. https://sid.ir/paper/952079/fa

    Vancouver: کپی

    عباسی کسانی حامد، مهری داریوش، محجوب حسن، رئوفی عبداله. عوامل موثر بر به کارگیری یادگیری ترکیبی در آموزش عالی. آموزش در علوم انتظامی[Internet]. 1400؛9(32 ):127-157. Available from: https://sid.ir/paper/952079/fa

    IEEE: کپی

    حامد عباسی کسانی، داریوش مهری، حسن محجوب، و عبداله رئوفی، “عوامل موثر بر به کارگیری یادگیری ترکیبی در آموزش عالی،” آموزش در علوم انتظامی، vol. 9، no. 32 ، pp. 127–157، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/952079/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button