مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

220
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

512
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین و اعتباریابی مقیاسی برای ارزیابی پتانسیل انگیزشی تحصیلی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 129 | صفحه پایان 160

چکیده

 زمینه و هدف: هدف از انجام این پژوهش کاربردی, تدوین و اعتباریابی مقیاسی برای ارزیابی پتانسیل انگیزشی تحصیلی دانشجویان بود. روش پژوهش: روش پژوهش, توصیفی از نوع روش­ شناختی می­ باشد. جامعه آماری, تمامی دانشجویان دانشگاه شیراز بودند. جهت بررسی روایی محتوایی, مقیاس بین 25 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه شیراز توزیع گردید و به منظور بررسی روایی صوری, مقیاس بین 201 نفر از دانشجویان توزیع شد. روش نمونه­ گیری خوشه­ ای چند مرحله­ ای بود. با توجه به نبود مقیاس پتانسیل انگیزشی تحصیلی دانشجویان, پرسش نامه پتانسیل انگیزشی واگنر و هلنبک (1995) به عنوان مبنا مورد استفاده قرار گرفت و ابعاد و گویه­ ها متناسب با فضای دانشگاهی بازسازی شدند. تحلیل داده­ ها با استفاده از فرمول MPS و نرم­ افزار Spss23 به منظور انجام تحلیل واریانس اندازه­ گیری­ های مکرر و تحلیل واریانس چند متغیره صورت پذیرفت. یافته­ ها: روایی و پایایی ابعاد مقیاس پتانسیل انگیزشی تحصیلی دانشجویان مناسب بود. پس از تأیید روایی و پایایی, مقیاسِ تدوین شده به منظور ارزیابی وضعیت پتانسیل انگیزشی تحصیلی دانشجویان دانشگاه شیراز مورد استفاده قرار گرفت تا قابلیت کاربردی آن که برای اولین بار تدوین و اعتباریابی شده است, مورد ارزیابی قرار گیرد. نتایج: نتایج بیانگر آن بود که میزان پتانسیل انگیزشی گروه های تحصیلی دانشگاه شیراز در سطح خیلی کم قرار دارد. مقایسه ابعاد پتانسیل انگیزشی تحصیلی نیز نشان داد که بالاترین میانگین متعلق به بُعد اهمیت و کمترین میانگین مربوط به بُعد بازخورد است و بین ابعاد پتانسیل انگیزشی در گروه های مختلف تحصیلی تفاوت معناداری وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ترک زاده، جعفر، و زینعلی، فاطمه. (1400). تدوین و اعتباریابی مقیاسی برای ارزیابی پتانسیل انگیزشی تحصیلی دانشجویان. مطالعات مدیریت بر آموزش انتظامی، 14(54 (پیاپی 54) )، 129-160. SID. https://sid.ir/paper/952249/fa

    Vancouver: کپی

    ترک زاده جعفر، زینعلی فاطمه. تدوین و اعتباریابی مقیاسی برای ارزیابی پتانسیل انگیزشی تحصیلی دانشجویان. مطالعات مدیریت بر آموزش انتظامی[Internet]. 1400؛14(54 (پیاپی 54) ):129-160. Available from: https://sid.ir/paper/952249/fa

    IEEE: کپی

    جعفر ترک زاده، و فاطمه زینعلی، “تدوین و اعتباریابی مقیاسی برای ارزیابی پتانسیل انگیزشی تحصیلی دانشجویان،” مطالعات مدیریت بر آموزش انتظامی، vol. 14، no. 54 (پیاپی 54) ، pp. 129–160، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/952249/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button