مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

357
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

736
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه میزان اثربخشی فرزندپروری چند بعدی معنوی خداسو و فرزندپروری مثبت بر حرمت خود، خودکارآمدی و خود مهارگری کودکان دارای والدین پر استرس

صفحات

 صفحه شروع 276 | صفحه پایان 292

کلیدواژه

فرزندپروری چند بعدی معنوی خدا سو(GOSP)Q1
فرزندپروری مثبت(TripleP)Q1

چکیده

 زمینه و هدف: این تحقیق با هدف مقایسه اثر بخشی فرزندپروری چند بعدی معنوی خدا سو(GOSP) و فرزندپروری مثبت (TRIPLE P) بر حرمت خود, خودکارآمدی و خودمهارگری کودکان دارای والدین پر استرس, به روش نیمه تجربی سه گروهی انجام شد. مواد و روش ها: جامعه آماری دانش آموزان 8 تا 11 ساله ای بودند که در سال تحصیلی 99-1398 در مدارس منطقه 15شهر تهران مشغول به تحصیل بوده و دارای والدین پر استرس بودند؛ 30 نفر از این مادران با نمونه گیری دردسترس و بعد از غربالگری در سه گروه آزمایش و کنترل (هر کدام 10 نفر) به طور تصادفی جایگزین شدند. به آزمودنی های گروه آزمایش GOSP (12 جلسه) و به گروه2, TRIPLE P (10 جلسه بر اساس فرزندپروری ساندرز 1992) به صورت 120 دقیقه هفتگی آموزش داده شد و گروه کنترل آموزشی دریافت نکردند. بعد از آموزش, پس آزمون برای هر سه گروه از دانش آموزان اجرا شد. نتایج با روش تحلیل کوواریانس تک متغیری (ANCOVA) تحلیل شدند. یافته ها: نتایج نشان داد میانگین نمرات دانش آموزان درگروه GOSP در حرمت خود و خود مهارگری بطور معناداری از گروهTRIPLE P و کنترل بیشتر است. خودکارآمدی هیجانی در گروه GOSPبه طور معناداری بیشتر از گروه کنترل و میانگین نمرات خودکارآمدی تحصیلی در هر دو گروه آزمایش بطور معناداری از گروه کنترل بیشتر بود. بین حرمت خود و خود مهارگری کودکان در دو گروه TRIPLE Pو گروه کنترل تفاوت معناداری مشاهده نشد. نتیجه گیری: ترکیب معنویت خدا سو با در نظر گرفتن ویژگی های تحولی کودکان, اثر بخشی آموزشهای فرزندپروری بر خود مهارگری, حرمت خود و خودکارآمدی در کودکان را افزایش می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جولائیها، ناهید، جان بزرگی، مسعود، علی پور، احمد، و پسندیده، عباس. (1400). مقایسه میزان اثربخشی فرزندپروری چند بعدی معنوی خداسو و فرزندپروری مثبت بر حرمت خود, خودکارآمدی و خود مهارگری کودکان دارای والدین پر استرس. تحقیقات علوم رفتاری، 19(2 )، 276-292. SID. https://sid.ir/paper/952476/fa

    Vancouver: کپی

    جولائیها ناهید، جان بزرگی مسعود، علی پور احمد، پسندیده عباس. مقایسه میزان اثربخشی فرزندپروری چند بعدی معنوی خداسو و فرزندپروری مثبت بر حرمت خود, خودکارآمدی و خود مهارگری کودکان دارای والدین پر استرس. تحقیقات علوم رفتاری[Internet]. 1400؛19(2 ):276-292. Available from: https://sid.ir/paper/952476/fa

    IEEE: کپی

    ناهید جولائیها، مسعود جان بزرگی، احمد علی پور، و عباس پسندیده، “مقایسه میزان اثربخشی فرزندپروری چند بعدی معنوی خداسو و فرزندپروری مثبت بر حرمت خود, خودکارآمدی و خود مهارگری کودکان دارای والدین پر استرس،” تحقیقات علوم رفتاری، vol. 19، no. 2 ، pp. 276–292، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/952476/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button