مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

288
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

180
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی عوامل اخلاقی موثر بر مدل وفاداری مشتری با محوریت شخصیت برند

صفحات

 صفحه شروع 56 | صفحه پایان 63

چکیده

 زمینه موضوع وفاداری مشتری به یک محصول یا علامت تجاری خاص, اهمیت بسیاری در حیطه اقتصاد و تجارت دارد. وفاداری برای بسیاری از شرکت ها, نوعی ابزار رقابتی شناخته شده و رشد بقای سازمان ها نیز به چگونگی وفاداری مشتریان آنها وابسته است. مشتریان اغلب با دادن شخصیت به برند ها برای آنها جنبه انسانی قایل می شوند و بازاریابان اکثر اوقات به کمک جایگاه یابی, این ادراکات را ایجاد کرده یا تقویت می کنند. در این تحقیق به شناسایی عوامل اخلاقی موثر بر وفادرای مشتری با محوریت شخصیت برند پرداخته شده است. روش پژوهش حاضر پژوهشی کیفی و مبتنی بر رویکرد داده بنیاد بود. جامعه تحقیق مدیران ارشد و روسای شعب بانک ملت اصفهان بودند که 10 نفر از این خبرگان به صورت هدفمند با استفاده از نمونه گیری به روش اشباع به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات مصاحبه بود. در نهایت داده ها با روش کدگذاری باز, کدگذاری محوری و کدگذاری گزینشی یا انتخابی در نرم افزار Maxqda مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته ها بر اساس نتایج به دست آمده تعداد 73 کد باز از میان 401 مفهوم شناسایی شد. در بخش کدگذاری محوری, 73 کد اولیه در قالب 15 مقوله دسته بندی شد. نتیجه گیری بر اساس نتایج تحقیق مشخص شد: ویژگی خدمات, ارزش مشتری, اعتماد برند (شرایط علی), تصویر شرکت, عوامل سازمانی (شرایط زمینه ای), رعایت قوانین و مقررات, مسیولیت پذیری, امانت داری, توجه به فعالیت های عام المنفعه (راهبردها) عوامل محیطی و رعایت موازین اسلامی (مداخله گر), حفاظت اطلاعات, رفتار اخلاقی کارکنان و اعتبار برند (پیامدها) در یک مدل پارادایمی از عوامل اخلاقی موثر بر وفاداری مشتری می باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احقاقی، حمیدرضا، قاسمی نامقی، محمد، و حسین زاده، علی. (1399). شناسایی عوامل اخلاقی موثر بر مدل وفاداری مشتری با محوریت شخصیت برند. اخلاق در علوم و فناوری، 15(1 )، 56-63. SID. https://sid.ir/paper/952592/fa

    Vancouver: کپی

    احقاقی حمیدرضا، قاسمی نامقی محمد، حسین زاده علی. شناسایی عوامل اخلاقی موثر بر مدل وفاداری مشتری با محوریت شخصیت برند. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1399؛15(1 ):56-63. Available from: https://sid.ir/paper/952592/fa

    IEEE: کپی

    حمیدرضا احقاقی، محمد قاسمی نامقی، و علی حسین زاده، “شناسایی عوامل اخلاقی موثر بر مدل وفاداری مشتری با محوریت شخصیت برند،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 15، no. 1 ، pp. 56–63، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/952592/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button