Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

275
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

435
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

لزوم توجه به جایگاه هستی شناختی ادبیات در تدوین کتب درسی ادبیات

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 82

چکیده

 آنچه در تدوین کتب دانشگاهی باید مد نظر باشد, انتخاب رویکردی مناسب با اهداف آموزشی و جایگاه هستی شناختی ماده درسی است. در این باره, بررسی کتب ادبیات در دانشگاه ها نشان می دهد که تمرکز این کتب بر تاریخ ادبیات سبب شده است که ماهیت زیباشناختی ادبیات در تدوین کتب مذکور مغفول بماند. توجه به خلاء موجود, سوال های زیر را به ذهن متبادر می سازد: رویکرد فعلی غالب در کتب دانشگاهی ادبیات تا چه حد با ماهیت ادبیات فاصله دارد؟ کتب درسی ادبی باید چه خصوصیاتی داشته باشند تا در مخاطبان کنشی مناسب با ماهیت درس ایجاد کنند؟ چگونه نگرش فراادبی در تدوین این کتب می تواند در خدمت درک ادبیات به مثابه هنر قرار گیرد؟ در پژوهش حاضر که به روش توصیفی-تحلیلی انجام شده است, به منظور پاسخ به سوال های مطرح, ابتدا رویکرد فعلی تدوین کتب ادبیات مطالعه و سپس چیستی ادبیات و مولفه های مهم آن تبیین می شود؛ در پایان, نقش توجه به ماهیت ادبیات در تغییر مطلوب نگرش دانشجویان نسبت به این ماده درسی مطالعه می شود تا لزوم توجه به نگرش هستی شناسانه به ادبیات در تدوین کتب درسی آشکار گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیبانیان، مریم. (1399). لزوم توجه به جایگاه هستی شناختی ادبیات در تدوین کتب درسی ادبیات. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 24(47 )، 53-82. SID. https://sid.ir/paper/952617/fa

    Vancouver: کپی

    شیبانیان مریم. لزوم توجه به جایگاه هستی شناختی ادبیات در تدوین کتب درسی ادبیات. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی[Internet]. 1399؛24(47 ):53-82. Available from: https://sid.ir/paper/952617/fa

    IEEE: کپی

    مریم شیبانیان، “لزوم توجه به جایگاه هستی شناختی ادبیات در تدوین کتب درسی ادبیات،” پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، vol. 24، no. 47 ، pp. 53–82، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/952617/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا