مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

179
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

66
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه یک سرویس مکان مبنای همراه تبلیغاتی در محیط شهری بر مبنای مکان-آگاهی و معیارهای مطلوبیت

صفحات

 صفحه شروع 173 | صفحه پایان 188

چکیده

 زمینه و هدف: در سال­ های اخیر, استفاده از دستگاه­ های قابل حمل هوشمند به دلیل دسترسی آسان, قابل حمل بودن و همچنین رابط کاربری ساده­ تر, در مقایسه با کامپیوترهای رومیزی با استقبال بی نظیر کاربران و مدیران و فروشندگان ایرانی کالا مواجه شده است. به همین علت توسعه اپلیکیشن برای دستگاه های هوشمند در محیط کسب و کارهای اینترنتی ضرورت پیدا کرده است. هدف این تحقیق ارائه راهکاری است که بر مبنای مکان-آگاه بودن باعث هوشمندی و ارائه تبلیغات و خدمات هدفمند به کاربران شود. روش بررسی: این پژوهش با بررسی های به عمل آمده مدلی ارائه می دهد که اولاً دریافت و دسته بندی اطلاعات برخی مراکز خدماتی و تبادل سریع داده ها بین رسانه هوشمند (مانند موبایل, تبلت) و مراکز داده مانند سرویس های نقشه آنلاین گوگل انجام شود. ثانیاً برمبنای مولفه های خدمات مکان-مبنا, به منظور ارائه تبلیغات موثر به کاربران, مولفه های انتخاب مرکز خدمات رسانی و تبلیغ و ناوبری کاربر به سوی آن بر اساس اتصال سست در دستور کار قرار گرفت. یافته ها: به منظور برخورداری از ویژگی هایی از توصیه گری, سه معیار مطلوبیت یعنی معرفی گزینه نهایی بر اساس کوتاهترین مسیر در شبکه حمل و نقل, یا بر اساس امتیاز کاربران و یا بر اساس امتیاز تخصیص داده شده توسط صنف واحد خدماتی مربوطه مورد توجه قرار گرفت. نهایتاً اپلیکیشن "مکان جو" تحت سیستم عامل اندروید با بهره گیری از فناوری­ های نوین سیستم اطلاعات مکانی همراه و تحت وب بر اساس مدل ارائه شده اجرا شد. بحث و نتیجه گیری: نتایج حاصل از پرسشنامه با استفاده از درصد فراوانی پاسخ­ دهندگان در قالب آماری تحلیل شد و به شکل معنی­ داری حکایت از رضایت کاربران از برنامه, با انتخاب 55 درصدی گزینه عالی برای کیفیت, و انطباق آن با اهداف تعیین شده داشت به گونه ای که می تواند بخشی از خلأ ناشی از نرم افزار تبلیغاتی را پر نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پرتوی، محسن، وحیدنیا، محمدحسن، و آقامحمدی، حسین. (1400). ارائه یک سرویس مکان مبنای همراه تبلیغاتی در محیط شهری بر مبنای مکان-آگاهی و معیارهای مطلوبیت. علوم و تکنولوژی محیط زیست، 23(5 (پیاپی 108) )، 173-188. SID. https://sid.ir/paper/952719/fa

    Vancouver: کپی

    پرتوی محسن، وحیدنیا محمدحسن، آقامحمدی حسین. ارائه یک سرویس مکان مبنای همراه تبلیغاتی در محیط شهری بر مبنای مکان-آگاهی و معیارهای مطلوبیت. علوم و تکنولوژی محیط زیست[Internet]. 1400؛23(5 (پیاپی 108) ):173-188. Available from: https://sid.ir/paper/952719/fa

    IEEE: کپی

    محسن پرتوی، محمدحسن وحیدنیا، و حسین آقامحمدی، “ارائه یک سرویس مکان مبنای همراه تبلیغاتی در محیط شهری بر مبنای مکان-آگاهی و معیارهای مطلوبیت،” علوم و تکنولوژی محیط زیست، vol. 23، no. 5 (پیاپی 108) ، pp. 173–188، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/952719/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button