مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

234
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

607
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی مطلوب شایستگی رهبری آموزش در گروه های بالینی دانشکده های پرستاری و مامایی

صفحات

 صفحه شروع 213 | صفحه پایان 223

چکیده

 زمینه و هدف: مقوله رهبری در علوم پزشکی و آموزش پرستاری, به ویژه در ارتباط با یادگیری بالینی از اهمیت بسیاری برخوردار است و می تواند به میزان قابل توجهی اثربخشی آموزش بالینی را پیش بینی کند. این پژوهش با هدف طراحی الگوی مطلوب شایستگی رهبری آموزش در گروه های بالینی دانشگاه های علوم پزشکی صورت گرفت. ‬ روش کار: پژوهش حاضر به روش کیفی آمیخته (کیفی-کمی) انجام شد. برای اجرای پژوهش با 15 نفر از معاونین و مدیران گروه در برخی ازدانشگاه های شمال غرب کشور مصاحبه نیمه ساختار یافته صورت گرفت و به شیوه تحلیل محتوا مورد ارزیابی قرار گرفت و در مرحله کمی با استفاده از روش دلفی فازی و بکارگیری معادلات ساختاری مورد تایید قرار گرفت. ‬ یافته ها: متغیر شایستگی رهبران آموزشی از منظر مدیران و معاونین آموزشی در مرحله کیفی و تحلیل مقوله ها شامل50 شایستگی در پنج دسته شایستگی های رهبری در آموزش بالینی, ارزیابی خود و ارزشیابی عملکرد آموزشی, توسعه مهارت های بالینی دانشجو, شایستگی فردی, منابع انسانی بود که الگوی طراحی شده در مرحله کمی با تکنیک معادلات ساختاری مورد ارزیابی قرار گرفت. ‬ ‬ ‬ نتیجه گیری: با توجه به اهمیت سازمان های آموزشی و همچنین شایستگی های مدیران در علوم پزشکی برای موفقیت بالینی, مدل مذکور برای تصمیم گیرندگان و مشاوران به منظور انتخاب رهبران آموزش بالینی دانشگاه ها و هدایت و راهنمایی مدیران کاربرد دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسدزاده منیر، فیروزه، سلیمانی، توران، ستاری، صدرالدین، و خیرخواه، معصومه. (1399). الگوی مطلوب شایستگی رهبری آموزش در گروه های بالینی دانشکده های پرستاری و مامایی. سلامت و مراقبت، 22(3 )، 213-223. SID. https://sid.ir/paper/952739/fa

    Vancouver: کپی

    اسدزاده منیر فیروزه، سلیمانی توران، ستاری صدرالدین، خیرخواه معصومه. الگوی مطلوب شایستگی رهبری آموزش در گروه های بالینی دانشکده های پرستاری و مامایی. سلامت و مراقبت[Internet]. 1399؛22(3 ):213-223. Available from: https://sid.ir/paper/952739/fa

    IEEE: کپی

    فیروزه اسدزاده منیر، توران سلیمانی، صدرالدین ستاری، و معصومه خیرخواه، “الگوی مطلوب شایستگی رهبری آموزش در گروه های بالینی دانشکده های پرستاری و مامایی،” سلامت و مراقبت، vol. 22، no. 3 ، pp. 213–223، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/952739/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button