مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

929
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

875
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آمادگی برای رهبری تحول دیجیتال در مدارس

صفحات

 صفحه شروع 387 | صفحه پایان 415

چکیده

 هدف پژوهش حاضر آمادگی برای رهبری تحول دیجیتال در مدارس است. این مطالعه ازنظر هدف یک پژوهش کاربردی است که با رویکردی توصیفی پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری در این پژوهش از دیدگاه کارکنان مدارس شهرستان زرندیه استفاده شده است (تعداد کل 800 نفر). با استفاده از جدول مورگان حداقل حجم نمونه موردنیاز 181 نفر برآورد گردید. برای اطمینان بیشتر 200 نفر از کارکنان مدارس شهرستان زرندیه به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. برای وضعیت عوامل موثر در ایجاد آمادگی برای رهبری تحول دیجیتال از روش سوارا و برای ارزیابی وضعیت هر یک از آن عوامل نیز از آزمون تی تک نمونه استفاده شد. درنهایت با استفاده از تحلیل اهمیت عملکرد نتایج نهایی مطالعه ارزیابی گردید. در این پژوهش از دو پرسشنامه استفاده شده است. پرسشنامه اول برای رتبه بندی عوامل و پرسشنامه دوم که استاندارد بود, برای بررسی وضعیت عوامل به کارگرفته شد. روایی پرسشنامه با استفاده از روایی محتوایی تایید و پایایی پرسشنامه نیز از طریق ضریب آلفای کرونباخ به مقدار 813/0 به دست آمد. یافته های پژوهش نشان داد شاخص های تدوین چشم انداز دیجیتال, سواد دیجیتالی, چابکی ذهنی, شاخص سازگاری سریع و یادگیری سریع عمده ترین عوامل ایجاد آمادگی برای رهبری تحول دیجیتال هستند. بر اساس نتایج این پژوهش به مدیران مدارس شهرستان زرندیه پیشنهاد می شود برای موفقیت درزمینه رهبری تحول دیجیتال بهتر است راهبرد, فرهنگ, نوآوری و مهارت های کارکنان را به عنوان حلقه هایی در کنار فناوری در نظر بگیرند که برای هدایت سازمان در مسیر دیجیتالی شدن, موردنیاز است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرادی، سعید، و کشمیری، سمانه. (1400). آمادگی برای رهبری تحول دیجیتال در مدارس. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 9(2 )، 387-415. SID. https://sid.ir/paper/953130/fa

    Vancouver: کپی

    مرادی سعید، کشمیری سمانه. آمادگی برای رهبری تحول دیجیتال در مدارس. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1400؛9(2 ):387-415. Available from: https://sid.ir/paper/953130/fa

    IEEE: کپی

    سعید مرادی، و سمانه کشمیری، “آمادگی برای رهبری تحول دیجیتال در مدارس،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 9، no. 2 ، pp. 387–415، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/953130/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button