مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

544
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر هنردرمانی خانواده محور بر حساسیت اضطرابی، نگرش های ناکارآمد و سازگاری دانش آموزان دارای اختلال اضطراب فراگیر

صفحات

 صفحه شروع 38 | صفحه پایان 48

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, تعیین میزان تأثیر هنردرمانی خانواده محور بر حساسیت اضطرابی, نگرش های ناکارآمد و سازگاری دانش آموزان مبتلا اختلال اضطراب فراگیر بود. در این مطالعه از طرح نیمه آزمایشی پیش آزمون – پس آزمون همراه با گروه کنترل, استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان مبتلا به اختلال اضطراب فراگیری که در سال 1399 به مراکز تخصصی مشاوره روان شناختی تحت نظارت سازمان بهزیستی شهر سمنان مراجعه کردند, تشکیل دادند که براساس گزارش مراکز این تعداد برابر با 181 دانش آموز بود. از میان آن­ ها به روش نمونه گیری هدفمند 30 نفر که ویژگی های لازم براساس آزمون اختلال اضطراب فراگیر و مصاحبه بالینی را داشتند, فهرست شدند و سپس بصورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه (هر گروه 15 نفر) قرار گرفتند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه تجدیدنظر شده حساسیت اضطرابی (ASI-R), مقیاس نگرش های ناکارآمد (IAS) و پرسشنامه راهبردهای سازگاری کودکان بل بود. تجزیه و تحلیل داده­ ها توسط نرم افزار 23SPSS-با استفاده از تحلیل کوواریانس صورت گرفت. نتایج نشان داد که هنردرمانی خانواده محور بر حساسیت اضطرابی (039/0=P), نگرش های ناکارآمد (001/0P<) و سازگاری (001/0P<) دانش آموزان دارای اختلال اضطراب فراگیر تاثیر معنادار دارد. آموزش هنردرمانی خانواده محور بر حساسیت اضطرابی, نگرش های ناکارآمد و سازگاری دانش آموزان دارای اختلال اضطراب فراگیر اثر معناداری داشت, با توجه به اینکه تقویت این مهارت های منجر به بهبود عملکرد روانی این نوجوانان می شود, بهره گیری از هنردرمانی خانواده محور به­ عنوان یک روش کارآمد اهمیت ویژه ای دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دانشمندی، الهام، و جهان، فائزه. (1400). تأثیر هنردرمانی خانواده محور بر حساسیت اضطرابی, نگرش های ناکارآمد و سازگاری دانش آموزان دارای اختلال اضطراب فراگیر. توانمند سازی کودکان استثنایی، 12(4 (پیاپی 37) )، 38-48. SID. https://sid.ir/paper/953563/fa

    Vancouver: کپی

    دانشمندی الهام، جهان فائزه. تأثیر هنردرمانی خانواده محور بر حساسیت اضطرابی, نگرش های ناکارآمد و سازگاری دانش آموزان دارای اختلال اضطراب فراگیر. توانمند سازی کودکان استثنایی[Internet]. 1400؛12(4 (پیاپی 37) ):38-48. Available from: https://sid.ir/paper/953563/fa

    IEEE: کپی

    الهام دانشمندی، و فائزه جهان، “تأثیر هنردرمانی خانواده محور بر حساسیت اضطرابی, نگرش های ناکارآمد و سازگاری دانش آموزان دارای اختلال اضطراب فراگیر،” توانمند سازی کودکان استثنایی، vol. 12، no. 4 (پیاپی 37) ، pp. 38–48، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/953563/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button