مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

287
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

126
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بخش بندی خوشه ای و مدل ارتباطی ال آر اف ام مشتریان صنعت بیمه

صفحات

 صفحه شروع 557 | صفحه پایان 585

کلیدواژه

الگوریتم کی-میانگین (K-Means)Q1

چکیده

 در صنعت بیمه شناخت و دسته بندی نظام مند مشتریان نه تنها برای بازاریابان, بلکه برای کل سازمان یک دغدغه اساسی است. هدف این پژوهش به عنوان یک تحقیق کاربردی, توصیفی و کمی, خوشه بندی مشتریان با رویکرد داده کاوی (کی میانگین) می باشد. جامعه آماری پژوهش مشتریان بیمه پاسارگاد در شهر شیراز بوده که 800 نفر به صورت تصادفی انتخاب و با رعایت اصول اخلاق پژوهشی, داده های چهار عامل مدت ارتباط, تازگی, تعداد تراکنش ها و حجم خرید نمونه آماری, از سامانه استخراج و با روش کی-میانگین به چهار خوشه کلیدی, دست و دل باز, متناوب و نامطمین تقسیم شدند. در نهایت ارزش وزنی طول عمر آنها تعیین شد. یافته ها نشان می دهد 2/24 درصد از مشتریان در گروه مشتریان کلیدی با بالاترین ارزش طول عمر قرار دارند که حفظ و نگهداری از آن ها برای شرکت بیمه بسیار ضروری به نظر می رسد. مشتریان متناوب با بیشترین سهم از کل مشتریان بیمه با 4/33 درصد, در رتبه دوم ارزش طول عمر قرار گرفتند که شرکت های بیمه برای بالابردن ارزش مالی مبادلات این گروه نیازمند برنامه ریزی است. مشتریان دست و دل باز با 8/25درصد و مشتریان نامطمین با 6/16 درصد به ترتیب در رده های بعدی گروه فراوانی مشتریان در خوشه ها قرار دارند. تعیین سهم و اهمیت خوشه های مشتریان بر اساس ارزش وزنی طول عمر مشتری از نتایج این پژوهش است که ضمن نگهداشت مشتریان دست و دل باز, توجه خاص به دو گروه مشتریان کلیدی و متناوب را به مدیران و برنامه ریزان بازاریابی صنعت بیمه توصیه می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیمی، ابوالقاسم، عسکری فر، کاظم، و نیک بخت، امین. (1400). بخش بندی خوشه ای و مدل ارتباطی ال آر اف ام مشتریان صنعت بیمه. کاوش های مدیریت بازرگانی، 13(25 )، 557-585. SID. https://sid.ir/paper/953708/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیمی ابوالقاسم، عسکری فر کاظم، نیک بخت امین. بخش بندی خوشه ای و مدل ارتباطی ال آر اف ام مشتریان صنعت بیمه. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1400؛13(25 ):557-585. Available from: https://sid.ir/paper/953708/fa

    IEEE: کپی

    ابوالقاسم ابراهیمی، کاظم عسکری فر، و امین نیک بخت، “بخش بندی خوشه ای و مدل ارتباطی ال آر اف ام مشتریان صنعت بیمه،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 13، no. 25 ، pp. 557–585، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/953708/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button