مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

320
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

546
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش انگیزش های روان شناختی مصرف کننده بر درگیرسازی مشتری، دلبستگی و وفاداری به برند (مورد مطالعه: فروشگاه های زنجیره ای هایپرمی شهرتهران)

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 64

چکیده

 ایجاد روابط پایدار در فضای رقابتی امروزی, می تواند نقش مثبتی را در راستای بهبود عملکرد شرکت ها در چنین بازارهایی داشته باشد؛ در صورتی که برندها نتوانند در این حوزه موفق عمل نمایند, در بازارهای امروزی سهم کمتری خواهند داشت. هدف از این پژوهش بررسی تاثیر انگیزش های روان شناختی مصرف کننده (مالکیت روانی برند, تجانس ارزش) از طریق درگیرسازی مشتری و دلبستگی به برند بر وفاداری به برند در میان مشتریان فروشگاه های زنجیره ای هایپرمی شهر تهران است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و براساس روش گردآوری داده ها از نوع توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش نامحدود و شامل مشتریان فروشگاه های زنجیره های هایپرمی در شهر تهران است. حجم نمونه براساس فرمول کوکران شامل 384 نفر با روش نمونه گیری در دسترس به دست آمده است. روایی پرسش نامه به تایید خبرگان رسیده و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ تایید شده است. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزار اسمارت پی ال اس استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که مالکیت روانی برند بر درگیرسازی مشتری به برند تاثیر معنادار دارد. تجانس ارزش بر درگیرسازی مشتری به برند تاثیر معنادار دارد. درگیرسازی مشتری به برند بر دلبستگی به برند اثر معنادار دارد. درگیرسازی مشتری به برند بر وفاداری به برند تاثیر معنادار دارد و در نهایت دلبستگی به برند بر وفاداری به برند اثر معناداری دارد. بررسی انگیزش های روان شناختی مصرف کننده و افزایش درگیرسازی مشتری نسبت به یک برند, می تواند زمینه ساز این موضوع گردد که مشتری محصولات و خدمات آن برند را به عنوان بخشی از اقدامات و راهکارهای ارایه شده خود نسبت به سازمان و محصولات بداند و این موضوع نقش کلیدی در عرصه وفاداری و دلبستگی مشتری به برند ایجاد خواهد کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خادمی، علی اکبر، گلشنی، عباس، و فرازنده، هانیه. (1399). بررسی نقش انگیزش های روان شناختی مصرف کننده بر درگیرسازی مشتری, دلبستگی و وفاداری به برند (مورد مطالعه: فروشگاه های زنجیره ای هایپرمی شهرتهران). مدیریت بازاریابی، 15(48 )، 47-64. SID. https://sid.ir/paper/953920/fa

    Vancouver: کپی

    خادمی علی اکبر، گلشنی عباس، فرازنده هانیه. بررسی نقش انگیزش های روان شناختی مصرف کننده بر درگیرسازی مشتری, دلبستگی و وفاداری به برند (مورد مطالعه: فروشگاه های زنجیره ای هایپرمی شهرتهران). مدیریت بازاریابی[Internet]. 1399؛15(48 ):47-64. Available from: https://sid.ir/paper/953920/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر خادمی، عباس گلشنی، و هانیه فرازنده، “بررسی نقش انگیزش های روان شناختی مصرف کننده بر درگیرسازی مشتری, دلبستگی و وفاداری به برند (مورد مطالعه: فروشگاه های زنجیره ای هایپرمی شهرتهران)،” مدیریت بازاریابی، vol. 15، no. 48 ، pp. 47–64، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/953920/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button