مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

233
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

573
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

راهبردهای افزایش اعتبار رسانه ای در تارنماهای خبری

صفحات

 صفحه شروع 159 | صفحه پایان 176

چکیده

 تارنماهای خبری از جمله رسانه های جمعی نوین هستند, که به دلیل تسهیل استفاده از فناوری وب, در دهة اخیر, رشد و اعتبار بسیاری یافته اند. اعتبار رسانه ای, ارزشمندترین سرمایة هر بنگاه اطلاع رسانی است و به عنوان یک منبع راهبردی یا یکی از دارایی های اصلی سازمانی, مورد عنایت اصحاب رسانه قرار می گیرد. هدف از انجام این پژوهش, ارائة رهیافتی نوین, به راهبردهای افزایش اعتبار رسانه ای در تارنماهای خبری است. روش پژوهش, روش کیفی با استفاده از نظریة داده بنیاد و نحوة گردآوری داده ها, به مدد مصاحبه های عمیق و نیمه ساختاریافته با 16 نفر از خبرگان پایگاه های خبری بوده است. روش تحلیل داده ها, کدگذاری آزاد, محوری و انتخابی است که درنهایت, ضمن تحلیل محتوای کیفی, مؤلفه های راهبردی افزایش اعتبار رسانه ای در تارنماهای خبری تدوین شده است. طبقه های شکل دهندة ساختار ارائه شده, شامل اعتماد رسانه ای (پدیده اصلی), افزایش اعتبار رسانه ای (راهبرد), تمایل های رفتاری مخاطب (زمینة حاکم) و مرجعیت خبری است. یافته ها نشان داد که در صورت اعتمادسازی حرفه ای و اعتباربخشی مناسب تارنماهای خبری, می توان به نقش بی بدیل مرجعیت عمومی آنان, در هدایت افکار عمومی و پیشبرد نظام خبری کشور, به مراتب بیش از سایر مؤلفه ها امیدوار بود و از این ظرفیت مجازی, حداکثر استفاده را به عمل آورد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    معتمدی، مهدی، روشن دل اربطانی، طاهر، و عقیلی، سیدوحید. (1401). راهبردهای افزایش اعتبار رسانه ای در تارنماهای خبری. رسانه، 33(1 (پیاپی 126) )، 159-176. SID. https://sid.ir/paper/954596/fa

    Vancouver: کپی

    معتمدی مهدی، روشن دل اربطانی طاهر، عقیلی سیدوحید. راهبردهای افزایش اعتبار رسانه ای در تارنماهای خبری. رسانه[Internet]. 1401؛33(1 (پیاپی 126) ):159-176. Available from: https://sid.ir/paper/954596/fa

    IEEE: کپی

    مهدی معتمدی، طاهر روشن دل اربطانی، و سیدوحید عقیلی، “راهبردهای افزایش اعتبار رسانه ای در تارنماهای خبری،” رسانه، vol. 33، no. 1 (پیاپی 126) ، pp. 159–176، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/954596/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button