مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

429
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

198
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش شبکه های اجتماعی بر گرایش کارآفرینانه دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 291 | صفحه پایان 309

چکیده

 مطالعه پیش رو با هدف بررسی نقش شبکه های اجتماعی بر گرایش کارآفرینانه دانشجویان بر اساس رویکرد کمی صورت پذیرفته است. جامعه آماری شامل دانشجویان دانشکده های اقتصاد و کارآفرینی و فنی مهندسی دانشگاه رازی بود, که نمونه ای به حجم 386n= نفر از آنان با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای متناسب انتخاب گردید. به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه استاندارد گرایش کارآفرینانه لامپکین و دس(1996) و پرسشنامه شبکه های اجتماعی استفاده شد, همچنین برای سنجش پایایی متغیرهای مورد مطالعه از ضریب آلفای کرونباخ استفاده و با بهره گیری از تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری ضمن بررسی نقش شبکه های اجتماعی, مدلی قابل اتکا برای پیش بینی گرایش کارآفرینانه ارایه گردید. یافته ها حاکی از آن است که متغیر شبکه های اجتماعی به طور مستقیم به میزان (21/0r=) بر مخاطره پذیری, (19/0r=) بر استقلال طلبی, (19/0 r=) بر نوآوری, (15 /0r=) بر پیشگامی (12/0r=) و رقابت تهاجمی اثر گذار است و به طور کلی به میزان (33/0r=) بر گرایش کارآفرینانه اثرگذار بوده و مدل نهایی حاصل از متغیرهای مذکور در مجموع 39 درصد از واریانس گرایش کارآفرینانه را تبیین نموده است.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نادری، نادر، و پورجمشیدی، حدیث. (1400). نقش شبکه های اجتماعی بر گرایش کارآفرینانه دانشجویان. کاوش های مدیریت بازرگانی، 13(26 )، 291-309. SID. https://sid.ir/paper/954783/fa

    Vancouver: کپی

    نادری نادر، پورجمشیدی حدیث. نقش شبکه های اجتماعی بر گرایش کارآفرینانه دانشجویان. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1400؛13(26 ):291-309. Available from: https://sid.ir/paper/954783/fa

    IEEE: کپی

    نادر نادری، و حدیث پورجمشیدی، “نقش شبکه های اجتماعی بر گرایش کارآفرینانه دانشجویان،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 13، no. 26 ، pp. 291–309، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/954783/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button