مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

216
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

491
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بازدارنده های آموزشی توسعه پایدار کشاورزی شهرستان لردگان

صفحات

 صفحه شروع 3 | صفحه پایان 32

چکیده

 در بسیاری از کشورها افزایش پایداری در کشاورزی یکی از رویکردهای پیشنهاد شده برای کمک به حل مسأله-ی مربوط به گرسنگی, فقر و ناتوانی است. در این راستا مردم, به ویژه کشاورزان به عنوان نیروی محرکه اقتصاد کشور نیازمند آموزش می باشند. با این حال مطالعه های اندکی به بررسی بازدارنده های آموزش کشاورزی در توسعه پایدار پرداخته اند. از این رو این تحقیق با هدف بررسی بازدارنده های آموزشی توسعه پایدار کشاورزی انجام شد. جامعه ی آماری 159 تن فراگیران و آموزش گران مرکز آموزش کشاورزی شهرستان لردگان می باشد که در برنامه های آموزشی توسعه پایدار کشاورزی شرکت کرده بودند. از این شمار 112 نفر با استفاده از جدول کرجسی و مورگان و روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه ای محقق ساخته در قالب طیف پنج گزینه ای لیکرت (خیلی کم تا خیلی زیاد) بود. به منظور تعیین روایی آن از روش اعتبار شکلی و محتوایی از نوع (شکلی) و به منظور سنجش پایایی از پیش آزمون و محاسبه ی ضریب تتای ترتیبی (89/0=ϴ ) بهره گرفته شد. در این تحقیق 7 عامل با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی استخراج شد. این عامل ها به ترتیب اهمیت شامل مدیریتی-حمایتی, کیفیت آموزش, ارتباطی-اطلاعاتی, زیرساختی, فرهنگی, روانشناختی و محیطی شده که در مجموع 69/67 درصد از واریانس کل متغیرها را تبیین می نمایند. از این رو هر یک از عامل-ها بایستی در رفع بازدارنده های آموزشی توسعه پایدار کشاورزی بر حسب اهمیت مورد توجه واقع شوند. همچنین نتایج حاصل از توافق سنجی بین دو گروه آموزش گر و فراگیر نشان داد که در 13 مورد از بازدارنده های آموزشی توسعه پایدار کشاورزی شهرستان لردگان بین دو گروه توافق نظر وجود دارد. لیکن در 20 آیتم بین دو گروه توافق نظر وجود ندارد. فزون بر آن, رتبه بندی بازدارنده های آموزشی در توسعه پایدار کشاورزی نشان داد از نظر فراگیران و آموزش گران سطح پایین مهارت های تخصص و کمبود دانش فنی و مهارت تخصصی مهم ترین بازدارنده ی آموزشی توسعه پایدار کشاورزی می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فتاحی میلاسی، علی، و اسماعیلی، رضا. (1399). بازدارنده های آموزشی توسعه پایدار کشاورزی شهرستان لردگان. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، -(53 )، 3-32. SID. https://sid.ir/paper/954840/fa

    Vancouver: کپی

    فتاحی میلاسی علی، اسماعیلی رضا. بازدارنده های آموزشی توسعه پایدار کشاورزی شهرستان لردگان. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی[Internet]. 1399؛-(53 ):3-32. Available from: https://sid.ir/paper/954840/fa

    IEEE: کپی

    علی فتاحی میلاسی، و رضا اسماعیلی، “بازدارنده های آموزشی توسعه پایدار کشاورزی شهرستان لردگان،” پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، vol. -، no. 53 ، pp. 3–32، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/954840/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button