مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

615
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

636
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل مدیریت آموزشی برای مدارس استثنایی براساس تجربه ی زیسته ی مدیران

صفحات

 صفحه شروع 205 | صفحه پایان 230

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف ارایه مدل مدیریت آموزشی برای مدارس استثنایی براساس تجربه زیسته مدیران مدارس انجام شده است. این پژوهش یک مطالعه کیفی پدیدارشناسانه می باشد. روش گردآوری اطلاعات به صورت مصاحبه نیمه ساختار یافته بوده است. در این پژوهش از تجربه زیسته مدیران مدارس استثنایی که بر اساس نمونه گیری هدفمند به روش گلوله برفی در حد اشباع استفاده شد. لذا با تعداد 8 نفر از مدیران مدارس مصاحبه صورت پذیرفت. بر اساس یافته های تحقیق مولفه های معرف مدیریت آموزشی در مدارس استثنایی شامل تعامل با همکاران, نظارت بر نیروی انسانی, توانمندی مدیریت مسایل مالی, توانمندی تعامل با ارگان های مربوطه, شناخت شرایط و نیاز دانش آموزان, توجه به مسایل علمی و آموزشی دانش آموزان, توجه به نیاز های روحی و جسمی دانش آموزان, داشتن برخی صفات شخصیتی از قبیل نظم و تعهدپذیری به عنوان ضرورت های فردی مدیریت مدارس استثنایی, پیگیری موضوع فراگیر سازی و توسعه مدارس تلفیقی, مشاوره و در نهایت حمایت خانواده های دانش آموزان استثنایی می باشد. با توجه به نتایج بدیهی است که انجام این پژوهش دیدگاه مدیران شاغل در پست را آشکار می نماید و به متولیانسازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور این امکان را می دهد که در چارچوب قوانین در جهت بهبود کیفیت مدیریت مدارس استثنایی گام های مفید تری بردارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اتحاد، زهرا، سلیمان پور، جواد، و خلخالی، علی. (1400). ارائه مدل مدیریت آموزشی برای مدارس استثنایی براساس تجربه ی زیسته ی مدیران. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 9(1 )، 205-230. SID. https://sid.ir/paper/955154/fa

    Vancouver: کپی

    اتحاد زهرا، سلیمان پور جواد، خلخالی علی. ارائه مدل مدیریت آموزشی برای مدارس استثنایی براساس تجربه ی زیسته ی مدیران. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1400؛9(1 ):205-230. Available from: https://sid.ir/paper/955154/fa

    IEEE: کپی

    زهرا اتحاد، جواد سلیمان پور، و علی خلخالی، “ارائه مدل مدیریت آموزشی برای مدارس استثنایی براساس تجربه ی زیسته ی مدیران،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 9، no. 1 ، pp. 205–230، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/955154/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا