مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

220
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

518
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل ارزیابی عوامل موثربررفتار نوستالژیک با رویکرد تحلیل عاملی اکتشافی و معادلات ساختاری

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 25

چکیده

 از آنجایی که رفتارهای نوستالژیک مصرف کنندگان می توانند موجب شناخت و درک واقعی رفتار مصرف کننده و برآورده کردن خواسته های مصرف کننده به بهترین شیوه ممکن شود, لذا تأثیر فتارهای نوستالژیک بررفتارمصرف-کننده نقش به سزایی بر خرید واقعی دارد. درپژوهش حاضرابتدابه بررسی وشناسایی عوامل فردی-روانشناختی پرداخته شده وبرای هر یک ازاین عوامل, مولفه های زیرشامل: خصیصه های شخصیتی, سبک زندگی, انگیزش, یادگیر ی, مقاومت در برابر تغییر, ارزش های سودگرایانه و لذت گرایانه, خودانگاره وخوداصالتی در نظر گرفته شده وتأثیر این عوامل بر بررفتارهای نوستالژیک شامل تمایلات نوستالژیک, احساسات نوستالژیک وشدت نوستالژیک بررسی می شود. سپس تاثیر متغییرهای نیازبه تعلق, شرایط مصرف, میراث برند, نگرش برند وسطوح احساسات وهیجانات بررفتارهای نوستالژیک بررسی می شود. درمرحله بعد تأثیر این عوامل ورفتارهای نوستالژیک بر نیت خرید بررسی شده و در نهایت تأثیر نیت خرید بر روی خرید واقعی سنجیده می شود. روش شناسی این پژوهش که نکته شاخص وبرجسته پژوهش حاضرمی باشد, این است که تجزیه وتحلیل در دو مرحله انجام شده است: مرحله اول: با استفاده از روش تحلیل عامل اکتشافی بررسی شده و مرحله دوم با استفاده از معادلات ساختاری, مدل یابی انجام شد. یافته ها و نتایج حاصل از این پژوهش بیانگراین است که عوامل فردی-روانشناختی بر روی رفتارهای نوستالژیک تاثیرمعناداری دارد و نیز نیازبه تعلق, شرایط مصرف, نگرش برند, میراث برند, سطوح احساسات و هیجانات برروی رفتارهای نوستالزیک تاثیر معناداری دارند و در نهایت رفتارهای نوستالژیک و متغییرهای مذکور به غیر از میراث برند بر روی نیت خرید تاثیر داشته ونیت خرید بر رفتار خرید تاثیر دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فتح الهی، ثریا، فریدچهر، الهام، غریب نواز، نادر، و میرآبی، وحیدرضا. (1400). طراحی مدل ارزیابی عوامل موثربررفتار نوستالژیک با رویکرد تحلیل عاملی اکتشافی و معادلات ساختاری. پژوهش های نوین در ریاضی (علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی)، 7(31 )، 5-25. SID. https://sid.ir/paper/955460/fa

    Vancouver: کپی

    فتح الهی ثریا، فریدچهر الهام، غریب نواز نادر، میرآبی وحیدرضا. طراحی مدل ارزیابی عوامل موثربررفتار نوستالژیک با رویکرد تحلیل عاملی اکتشافی و معادلات ساختاری. پژوهش های نوین در ریاضی (علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی)[Internet]. 1400؛7(31 ):5-25. Available from: https://sid.ir/paper/955460/fa

    IEEE: کپی

    ثریا فتح الهی، الهام فریدچهر، نادر غریب نواز، و وحیدرضا میرآبی، “طراحی مدل ارزیابی عوامل موثربررفتار نوستالژیک با رویکرد تحلیل عاملی اکتشافی و معادلات ساختاری،” پژوهش های نوین در ریاضی (علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی)، vol. 7، no. 31 ، pp. 5–25، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/955460/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button