مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

227
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

95
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر ارتباط دانشجو-بیمار از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی البرز

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 54

چکیده

 مقدمه: لازم است دانشجویان پرستاری به عنوان افرادی که با بیماران تعامل مستقیم دارند, از مهارت های ارتباطی خوبی برخوردار باشند؛ چرا که برقراری ارتباط موثر, سبب بهبود و ارتقاء مهارت های بالینی آنها می شود و برای مراقبت موفقیت آمیز از بیمار ضروری است. مطالعه حاضر با هدف تعیین عوامل موثر بر ارتباط دانشجو-بیمار, از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی البرز در سال 1399 انجام شد. روش کار: این مطالعه مقطعی, از نوع توصیفی است که در آن به روش سرشماری, کلیه دانشجویان ترم 3 تا 8 مقطع کارشناسی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی البرز وارد مطالعه شدند. ابزار گرداوری داده ها, پرسشنامه الکترونیک محقق ساخته شامل دو بخش اطلاعات دموگرافیک و بررسی عوامل موثر بر ارتباط دانشجو-بیمار بود. داده های جمع آوری شده توسط نرم افزار spss نسخه 26 و آمار توصیفی مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت. یافته ها: در این مطالعه در مجموع 149 دانشجوی کارشناسی پرستاری شرکت کردند. طبق یافته ها: , دانشجویان, عوامل حرفه ای را با میانگین 65/0± 98/3 به عنوان بیشترین و عوامل فردی را با میانگین 55/0± 44/3 به عنوان کمترین عامل موثر بر ارتباط خود با بیمار شناسایی کردند. نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد که بر اساس دیدگاه دانشجویان به ترتیب, عوامل حرفه ای, محیطی, شرایط بالینی, و آموزشی در درجه اول اهمیت و سپس عوامل اجتماعی و فردی می توانند بر ارتباط دانشجو-بیمار موثر باشند. مسوولان سیستم آموزشی و درمانی, با برطرف کردن کاستی هایی که در این زمینه وجود دارد, می توانند به بهبود شرایط کیفی آموزش دانشجویان و نیز ارتقای کیفی و کمی خدمات مراقبتی ارایه شده توسط دانشجویان به بیماران کمک نمایند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

خدمتی زارع، مهسا، نوروزی نیا، روح انگیز، آقابراری، مریم، و طاهر هریکندئی، سیده صغری. (1400). بررسی عوامل موثر بر ارتباط دانشجو-بیمار از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی البرز. آموزش پرستاری، 10(3 )، 45-54. SID. https://sid.ir/paper/955535/fa

Vancouver: کپی

خدمتی زارع مهسا، نوروزی نیا روح انگیز، آقابراری مریم، طاهر هریکندئی سیده صغری. بررسی عوامل موثر بر ارتباط دانشجو-بیمار از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی البرز. آموزش پرستاری[Internet]. 1400؛10(3 ):45-54. Available from: https://sid.ir/paper/955535/fa

IEEE: کپی

مهسا خدمتی زارع، روح انگیز نوروزی نیا، مریم آقابراری، و سیده صغری طاهر هریکندئی، “بررسی عوامل موثر بر ارتباط دانشجو-بیمار از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی البرز،” آموزش پرستاری، vol. 10، no. 3 ، pp. 45–54، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/955535/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button