مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

513
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

753
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه الگوی آمیخته بازاریابی برای توسعه صنعت گردشگری ایران

صفحات

 صفحه شروع 119 | صفحه پایان 136

چکیده

 هدف: با توجه به اهمیت صنعت گردشگری و تاثیر بالای آن در تولید ناخالص ملی هر کشور, پژوهش حاضر, درصدد ارائه الگو آمیخته بازاریابی برای توسعه صنعت گردشگری ایران است. روش: جامعه پژوهش, خبرگان حوزه بازاریابی گردشگری هستند. روش پژوهش حاضر با استفاده از روش کیفی دادهبنیاد و ابزار مصاحبه و گردآوری اسناد و متون نمونهگیری بهصورت نمونهگیری نظری صورت گرفت و با چهارده نفر مصاحبه انجام شد؛ البته از نفر یازدهم به بعد اشباع نظری حاصل شد؛ ولی برای اطمینان بیشتر مصاحبه تا نفر چهاردهم ادامه یافت. دادههای حاصل از مصاحبه با استفاده از نرمافزار انویو در سه مرحله کدگذاری باز, محوری و انتخابی کدگذاری شد. یافتهها: توسعه صنعت گردشگری ایران بهعنوان مقوله محوری انتخاب و درنهایت الگوی 12P+4S آمیخته بازاریابی صنعت گردشگری ایران ارائه شد که توسعه صنعت گردشگری در گرو مدیریت صحیح این 40 عناصر آمیخته بازاریابی است. نتیجه: نتایج نشان داد که شرایط علّی الگو شامل محصول, قیمت, مکان و ترفیع است. عوامل زمینهایی شامل ویژگیها و ذهنیت, شرایط مداخلهگر شامل عناصر سیاست, امنی, شواهد فیزیکی و افراد میشود؛ همچنین راهبردها نیز شامل عناصر برنامهریزی, پایداری, فرایندها, مشارکت, پژوهش و بودجه است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پیاهور، محمد، کریمی زند، مهدی، و عسگری، غلامرضا. (1399). ارائه الگوی آمیخته بازاریابی برای توسعه صنعت گردشگری ایران. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، 19(41 (پیاپی 74) )، 119-136. SID. https://sid.ir/paper/955565/fa

    Vancouver: کپی

    پیاهور محمد، کریمی زند مهدی، عسگری غلامرضا. ارائه الگوی آمیخته بازاریابی برای توسعه صنعت گردشگری ایران. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))[Internet]. 1399؛19(41 (پیاپی 74) ):119-136. Available from: https://sid.ir/paper/955565/fa

    IEEE: کپی

    محمد پیاهور، مهدی کریمی زند، و غلامرضا عسگری، “ارائه الگوی آمیخته بازاریابی برای توسعه صنعت گردشگری ایران،” چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، vol. 19، no. 41 (پیاپی 74) ، pp. 119–136، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/955565/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button