مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

173
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

522
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

احساس در واژگان و عبارات بخش خواندن آزمون تافل

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 128

چکیده

 آیا عاملی مانند واژگان در متن, سبب برانگیختن واکنش های احساسی می شود؟ هنگامی که متنی را مطالعه می کنیم, از شناخت خود برای درک واژگان آن بهره می بریم. به علاوه, ممکن است با خواندن واژگان آن متن, احساساتی برانگیخته شوند که عمدا در طول آزمون بررسی نمی شوند. پژوهش حاضر به منظور بررسی این مسیله است که آیا واژگان متون تافل سبب برانگیختن احساسات می شوند یا خیر؟ و در صورت وجود, احتمال دارد این پدیده یکی از عوامل بی ربط به سازه باشد که بر دقت و مشروعیت آزمون تاثیر می گذارد. فرضیه ما این است که میزان احساسات برانگیخته شده در متون تافل نسبت به یکدیگر, متفاوت بوده است و عوامل دیگری در این مقوله مداخله دارند. در این پژوهش, تعداد شرکت کنندگان 393 نفر بودند که از آن ها خواسته شد سه متن استاندارد تافل را که به طور تصادفی انتخاب شده بود بخوانند. سپس با الگو گرفتن از روش تولید واژه نامه احساسات, میزان برانگیخته شدن احساسات شرکت کنندگان نسبت به واژگان و عبارات آن سه متن سنجیده شد. به منظور ارزیابی متغیر کنترلی از آن ها درخواست شد به پرسش نامه هوش هیجانی نیز پاسخ دهند. یافته ها, درستی فرضیه ها و تحقق اهداف تحقیق را نشان داد. همچنین, نتایج تحقیق, پرسش هایی در زمینه دریافت احساسات و تاثیر آن ها بر آزمون تافل را مطرح کرده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خیرخواه نیا، یاسر، قنسولی، بهزاد، و صالحی فدردی، جواد. (1399). احساس در واژگان و عبارات بخش خواندن آزمون تافل. جستارهای زبانی، 11(4 (پیاپی 58) )، 105-128. SID. https://sid.ir/paper/956475/fa

    Vancouver: کپی

    خیرخواه نیا یاسر، قنسولی بهزاد، صالحی فدردی جواد. احساس در واژگان و عبارات بخش خواندن آزمون تافل. جستارهای زبانی[Internet]. 1399؛11(4 (پیاپی 58) ):105-128. Available from: https://sid.ir/paper/956475/fa

    IEEE: کپی

    یاسر خیرخواه نیا، بهزاد قنسولی، و جواد صالحی فدردی، “احساس در واژگان و عبارات بخش خواندن آزمون تافل،” جستارهای زبانی، vol. 11، no. 4 (پیاپی 58) ، pp. 105–128، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/956475/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button