مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

225
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

103
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و اهمیت سنجی مولفه های بازاریابی خیرخواهانه در صنعت بیمه

صفحات

 صفحه شروع 82 | صفحه پایان 91

چکیده

 زمینه: بازاریابی خیرخواهانه یکی از استراتژی­ های نوین و اخلاق گرا بازاریابی بنگاه های اقتصادی در جهت خلق ارزش ویژه برای مشتری است که بر اساس آن رابطه مستقیمی بین فروش محصول و کمک بنگاه اقتصادی به یک خیریه تعریف و ترویج در جهت ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت­ ها می­ شود. هدف اصلی این مقاله, شناسایی و رتبه بندی شاخص­ های بازاریابی خیرخواهانه در صنعت بیمه است. روش: این پژوهش کاربردی و با رویکرد آمیخته (کیفی و کمی ) انجام شد. جامعه و نمونه آماری در بخش کیفی شامل خبرگان دانشگاهی, مدیران و کارشناسان شرکت­ های بیمه آسیا, ایران و البرز که 15 نفر از آنها به شیوه هدفمند انتخاب شدند و در بخش کمی شامل؛ مشتریان شرکت های بیمه آسیا, ایران و البرز بیمه در شهر یاسوج بودند که 250 نفر از آنها به شیوه در دسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده در بخش کیفی مصاحبه و در بخش کمی پرسشنامه محقق ساخته (منتج از بخش کیفی) بود. تحلیل داده­ ها بر اساس روش دلفی (کیفی) و فرآیند تحلیل شبکه­ ای فازی FANP (کمی) انجام شد. یافته ها: نتایج نشان می­ دهد عوامل مختلفی بر موفقیت کمپین­ های بازاریابی خیرخواهانه به عنوان مولفه­ های آن در صنعت بیمه وجود دارد که می­ توان آن ها را در پنج عامل اصلی خلاصه کرد. همچنین مولفه­ های؛ افزایش فروش نام تجاری, قیمت خدمات ارایه شده از سوی صنعت بیمه و اندازه کمک خیرخواهانه بیشترین وزن را در میان زیرشاخص­ های این پنج مولفه بدست آوردند. نتیجه گیری: عواملی چون: نتایج مالی برای شرکت, آمیخته­ های بازاریابی خدمات(7p), فرم کمک سازمانی, نتایج اجتماعی برای شرکت و ویژگی­ های مشتریان منجر به روی آوردن بیمه به بازاریابی خیرخواهانه و موفقیت آن می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    چراغ سحر، رسول، پیرزاد، علی، و موسوی، سیدنجم الدین. (1399). شناسایی و اهمیت سنجی مولفه های بازاریابی خیرخواهانه در صنعت بیمه. اخلاق در علوم و فناوری، 15(ویژه نامه 3 )، 82-91. SID. https://sid.ir/paper/956514/fa

    Vancouver: کپی

    چراغ سحر رسول، پیرزاد علی، موسوی سیدنجم الدین. شناسایی و اهمیت سنجی مولفه های بازاریابی خیرخواهانه در صنعت بیمه. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1399؛15(ویژه نامه 3 ):82-91. Available from: https://sid.ir/paper/956514/fa

    IEEE: کپی

    رسول چراغ سحر، علی پیرزاد، و سیدنجم الدین موسوی، “شناسایی و اهمیت سنجی مولفه های بازاریابی خیرخواهانه در صنعت بیمه،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 15، no. ویژه نامه 3 ، pp. 82–91، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/956514/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button