مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

309
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

577
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگوی تصمیم به خرید با کارکردهای برند

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 110

چکیده

 از آن جا که رفتار خرید مصرف کنندگان با توجه به نوع کالا متفاوت است, لذا بررسی این امر می تواند هم به تولیدکنندگان و هم به بازاریابان در ارایه محصولات منطبق با نیاز و خواسته مشتری کمک نماید. برجستگی برند یکی از عوامل مهم تاثیرگذار بر تصمیم گیری خرید است. اینکه چه عواملی بر برجستگی برند تاثیر دارد, از اهمیت خاصی در علم بازاریابی برخوردار است. هدف این پژوهش تدوین الگوی مفهومی تصمیم گیری به خرید با تبیین نقش برجستگی برند و شناسایی ابعاد آن با رویکرد ترکیبی (کیفی-کمی) در برند لوکس ورزشی نایک است. داده های کمی با استفاده از معادلات ساختاری با نرم افزار SMART PLS 3. 0 تحلیل شد. پرسشنامه میان مشتریان برند لوکس ورزشی نایک توزیع و تحلیل گردید. نتایج نشان داد که کیفیت (5 21/2=t), آگاهی از برند (527/4=t) و تصویر برند (296/9=t) بر برجستگی برند محصولات ورزشی لوکس تاثیر معنا داری دارد. ولی قیمت (349/0=t) و تداعی برند (705/0=t) بر برجستگی برند تاثیر معناداری ندارند. همچنین برجستگی برند هم به طور مستقیم (797/6=t) و هم به واسطه نگرش به برند (694/28=t) و وفاداری به برند (755/10=t) بر تصمیم گیری به خرید کالاهای لوکس ورزشی تاثیر دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ده بینی، نیوشا، حقیقی، محمد، و غلامی چنارستان علیا، عبدالخالق. (1400). طراحی الگوی تصمیم به خرید با کارکردهای برند. کاوش های مدیریت بازرگانی، 13(25 )، 83-110. SID. https://sid.ir/paper/956912/fa

    Vancouver: کپی

    ده بینی نیوشا، حقیقی محمد، غلامی چنارستان علیا عبدالخالق. طراحی الگوی تصمیم به خرید با کارکردهای برند. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1400؛13(25 ):83-110. Available from: https://sid.ir/paper/956912/fa

    IEEE: کپی

    نیوشا ده بینی، محمد حقیقی، و عبدالخالق غلامی چنارستان علیا، “طراحی الگوی تصمیم به خرید با کارکردهای برند،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 13، no. 25 ، pp. 83–110، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/956912/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button