مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

684
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

213
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی وضعیت تحصیلی دانشجویان دانشکده علوم پزشکی نیشابور و عوامل مرتبط با آن در سال تحصیلی 96-95

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 92

چکیده

 زمینه و هدف: ارزیابی پیشرفت تحصیلی دانشجویان از اولویت های پژوهش در آموزش بوده و شناسایی فاکتورهای موثر در آن و توجه به آنها گامی به سوی توسعه پایدار است. هدف پژوهش حاضر تعیین وضعیت پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشکده علوم پزشکی نیشابور و عوامل مرتبط با آن در سال تحصیلی 96-1395 بود. روش تحقیق: این مطالعه مقطعی از نوع توصیفی-تحلیلی, با استفاده از روش سرشماری روی 223 دانشجو انجام شد. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته بود که در برگیرنده سؤالاتی در زمینه اطلاعات دموگرافیک و اطلاعات آموزشی مانند: رشته و مقطع تحصیلی, معدل دانشگاه و دیپلم, تعداد دروس مردودی, تعداد ترم های مشروطی و سهمیه کنکور بود. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS (ویرایش 16) و با کمک آزمون های من ویتنی, کروسکال والیس و ضریب همبستگی اسپیرمن تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: تعداد کل شرکت کنندگان 223 نفر و میانگین سنّی شرکت کنندگان 3/73± 21/82 سال و میانگین معدل کل 1/74± 16 بود. یافته ها نشان داد, معدل دانشگاه زنان بالاتر از مردان بود که این اختلاف از نظر آماری معنی دار بود (0/001>P). همچنین بین وضعیت تأهلّ و شغل, فاصله بین قبولی دانشگاه و دریافت دیپلم و وضعیت سکونت با معدل دانشگاه ارتباط معنی داری وجود داشت (0/05P<). نتایج آزمون اسپیرمن در خصوص ارتباط بین معدل دیپلم و معدل کل نیز معنی دار بودن این ارتباط را نشان داد (0/001>P). نتیجه گیری: نتایج به طور کلی نشان داد که جنس, وضعیت تأهّل, شغل, فاصله بین قبولی دانشگاه و دریافت دیپلم و وضعیت سکونت می توانند نقش قابل ملاحظه ای در تعیین پیشرفت تحصیلی دانشجویان ایفا نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    دهنوعلیان، عاطفه، اروجی، آرزو، علویانی، مهری، و قدوسی مقدم، سارا. (1397). بررسی وضعیت تحصیلی دانشجویان دانشکده علوم پزشکی نیشابور و عوامل مرتبط با آن در سال تحصیلی 96-95. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، 25(ویژه نامه آموزش پزشکی)، 83-92. SID. https://sid.ir/paper/95701/fa

    Vancouver: کپی

    دهنوعلیان عاطفه، اروجی آرزو، علویانی مهری، قدوسی مقدم سارا. بررسی وضعیت تحصیلی دانشجویان دانشکده علوم پزشکی نیشابور و عوامل مرتبط با آن در سال تحصیلی 96-95. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند[Internet]. 1397؛25(ویژه نامه آموزش پزشکی):83-92. Available from: https://sid.ir/paper/95701/fa

    IEEE: کپی

    عاطفه دهنوعلیان، آرزو اروجی، مهری علویانی، و سارا قدوسی مقدم، “بررسی وضعیت تحصیلی دانشجویان دانشکده علوم پزشکی نیشابور و عوامل مرتبط با آن در سال تحصیلی 96-95،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، vol. 25، no. ویژه نامه آموزش پزشکی، pp. 83–92، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/95701/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button