مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,792
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

827
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر پذیرش نوآوریهای برنامه درسی در نظام آموزش عالی ایران

صفحات

 صفحه شروع 68 | صفحه پایان 75

چکیده

 زمینه و هدف: یکی از مهمترین اهداف نظام های آموزش عالی, ایجاد خلاقیت و نوآوری در دانشجویان است و حوزه برنامه درسی به عنوان قلب نظام آموزشی می تواند در تدوین برنامه و اجرای این امر مهم, مؤثّر باشد؛ بنابراین پژوهش حاضر با هدف مطالعه عوامل مؤثّر بر پذیرش نوآوری های برنامه درسی در نظام آموزش عالی انجام شد. روش تحقیق: مطالعه حاضر, مطالعه ای توصیفی-تحلیلی است. جامعه پژوهش, تمام اعضای هیأت علمی دانشگاه های شهر تهران بودند که تعداد 174 نفر از آنها به روش نمونه گیری غیر تصادفی انتخاب شدند. داده ها با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته 95 سؤالی جمع آوری شد. روایی پرسشنامه به تأیید افراد متخصص رسید و پایایی آن نیز با روش آلفای کرونباخ مقدار 0/83 به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزارهای آماری SPSS (ویرایش 16) و PLS و از آزمون های آماری همبستگی و تحلیل مسیر استفاده گردید. سطح معنی داری 0/05 درنظر گرفته شد. یافته ها: نتایج نشان داد که بین فرهنگ برنامه درسی, سیاست های محیط کلان, ویژگی های پذیرندگان, ویژگی های نوآوری, عوامل تسهیل کننده و موانع پیش روی برای نوآوری در برنامه درسی آموزش عالی, رابطه معنی داری وجود داشت(p<0/05). نتیجه گیری: شناخت عوامل مؤثر بر پیاده سازی نوآوری ها در برنامه درسی می تواند به عنوان ابزاری برای برنامه ریزی بهتر در فرآیند اجرا و پیاده سازی نوآوری آموزشی مورد استفاده قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    خسروی، محبوبه. (1397). عوامل موثر بر پذیرش نوآوریهای برنامه درسی در نظام آموزش عالی ایران. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، 25(ویژه نامه آموزش پزشکی)، 68-75. SID. https://sid.ir/paper/95702/fa

    Vancouver: کپی

    خسروی محبوبه. عوامل موثر بر پذیرش نوآوریهای برنامه درسی در نظام آموزش عالی ایران. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند[Internet]. 1397؛25(ویژه نامه آموزش پزشکی):68-75. Available from: https://sid.ir/paper/95702/fa

    IEEE: کپی

    محبوبه خسروی، “عوامل موثر بر پذیرش نوآوریهای برنامه درسی در نظام آموزش عالی ایران،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، vol. 25، no. ویژه نامه آموزش پزشکی، pp. 68–75، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/95702/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button