مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

589
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

641
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ارتباط مهارت حل مسأله با پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال 1395

صفحات

 صفحه شروع 76 | صفحه پایان 82

چکیده

 زمینه و هدف: پیشرفت تحصیلی, یکی از شاخص های مهم در ارزیابی نظام آموزش عالی است. در این راستا, مهارت حل مسأله از عوامل موثر و تأثیرگذار بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان می باشد. مطالعه حاضر با هدف تعیین رابطه مهارت حل مسأله با پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند انجام گرفت. روش تحقیق: این مطالعه توصیفی-تحلیلی از نوع همبستگی می باشد که در آن 342نفر از دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال تحصیلی 96-1395, به صورت تصادفی-طبقه ای انتخاب شدند و مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار جمع آوری داده ها شامل: پرسشنامه اطلاعات فردی, پرسشنامه استاندارد حل مسألهHepner و Pattersonو معدل کل دانشجویان برای بررسی پیشرفت تحصیلی بود. تحلیل داده ها نیز برای شرح و توصیف داده ها استفاده گردید. یافته ها: . براساس آزمون همبستگی پیرسون, رابطه مثبت و معنی داری بین حل مسأله با پیشرفت تحصیلی به دست آمد. همچنین بین پیشرفت تحصیلی دانشجویان برحسب جنسیت تفاوت معنی داری وجود داشت (0/001>P)؛ اما بین نمره حل مسأله دانشجویان مرد و زن تفاوت معنی داری یافت نشد. نتیجه گیری: با توجه با ارتباط مستقیم حل مسأله با پیشرفت تحصیلی دانشجویان, پیشنهاد می شود که اساتید به جای واداشتن دانشجویان به حفظ طوطی وار مفاهیم, روش ها و قواعد, یادگیرنده را در موضع حل مسأله قرار دهند؛ به نحوی که خود را در صحنه واقعی و رویارویی با مشکل ببیند و به حل آن بپردازد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

رئیسون، محمدرضا، محمدی، یحیی، امیرآبادی زاده، حسن، اکبری، نرجس، و سعیدزاده، محمد. (1397). بررسی ارتباط مهارت حل مسأله با پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال 1395. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، 25(ویژه نامه آموزش پزشکی)، 76-82. SID. https://sid.ir/paper/95703/fa

Vancouver: کپی

رئیسون محمدرضا، محمدی یحیی، امیرآبادی زاده حسن، اکبری نرجس، سعیدزاده محمد. بررسی ارتباط مهارت حل مسأله با پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال 1395. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند[Internet]. 1397؛25(ویژه نامه آموزش پزشکی):76-82. Available from: https://sid.ir/paper/95703/fa

IEEE: کپی

محمدرضا رئیسون، یحیی محمدی، حسن امیرآبادی زاده، نرجس اکبری، و محمد سعیدزاده، “بررسی ارتباط مهارت حل مسأله با پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال 1395،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، vol. 25، no. ویژه نامه آموزش پزشکی، pp. 76–82، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/95703/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button