مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

287
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

535
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنتز پژوهی مطالعات حرفه ای گرایی در آموزش دانشجویان پزشکی (مروری)

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 20

چکیده

 این مطالعه با سنتز توأمان مطالعات داخلی و خارجی برای دستیابی به مفاهیم بیشتر و تازه تر درباره ی حرفه ای گرایی در آموزش پزشکی صورت گرفته است. روش این مطالعه کیفی با رویکرد سنتز پژوهی بود. داده های مورد نیاز از طریق جستجو در منابع کتابخانه ای و مقالات موجود در پایگاه های اطلاعاتی ERIC, ProQuest, PubMed, Science Direct, Scopus, springer Magiran, Irandoc جمع آوری شد. برای جستجو در پایگاه های اطلاعاتی داخلی و خارجی از واژگان کلیدی پروفیشنالیزم, برنامه ی درسی, برنامه ی درسی حرفه ای گرایی و آموزش پزشکی استفاده شد. مقالات و منابع بررسی شده مربوط به سال های 1998 تا سال 2020 بود. در بررسی نهایی مرتبط ترین منابع شامل 53 مقاله بود که مورد بررسی و استخراج مطالب در راستای تحقق هدف مطالعه ی حاضر قرار گرفت. در کدگذاری داده ها از روش موضوعی استفاده شد. 270 مفهوم استخراج شد و در قالب 22 مفهوم هم دسته گردید. در نهایت مفاهیم هم دسته ذیل 6 مفهوم نهایی «تعهد حرفه ای رفتارمحور, تعهد حرفه ای فضیلت محور, یادگیرنده ی مادام العمر, اخلاق مدار و قانون محور, منش حرفه ای و نوع برنامه ی درسی» قرار گرفتند. نتایج نشان می دهد که چنان چه در دوران کارورزی باورها و رفتارهای خاص حرفه ای در دانشجویان امروز نهادینه نشود, می تواند سبب کاهش حساسیت حرفه ای گرایی دانشجو شود و در نتیجه تصمیم گیری های حرفه ای را برای پزشکان آینده دشوار کند؛ بنابراین نقش آموزش رسمی پروفشنالیزم با در نظر گرفتن نقش برنامه ی درسی پنهان در این باره حائز اهمیت است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button