مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,025
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

معلم فعال و معلم تسهیل کننده، مطالعه موردی در ایران

صفحات

 صفحه شروع 158 | صفحه پایان 176

چکیده

 یکی از مفاهیم جدید در زمینه آموزش زبان, جایگزین شدن تدریس متمرکز بر معلم با آموزش مبتنی بر یادگیرنده است. بنابراین یادگیرنده, مرکز پروژه آموزشی محسوب می شود. تغییر شیوه ی تفکر عینی به مدل پویا یا یادگیرنده محور, باعث تغییر نقش معلم می شود. معلم دیگر به انتقال دانش به زبان آموزان بسنده نمی کند. در روش های آموزشی فعال, معلم باید تعامل دانش آموز را تسهیل نماید. او به آنها پیشنهاد می کند که رویکرد فعالی را در مواجهه با موقعیت پیچیده آموزشی پیش گیرند. اما آیا آموزش به روش عینی همچنان در بین معلم ها رایج نیست؟ هدف اصلی این مقاله, شناخت رایج ترین مدل آموزشی از بین دو مدل صریح و مساله محور در بین معلم های زبان فرانسه در ایران است. این تحقیق شامل مقایسه دو مدل مبتنی بر تیوریهای متفاوت, یکی متمرکز بر معلم و دیگری متمرکز بر یادگیرنده, می شود. در ابتدا دو مدل آموزشی را مقایسه کرده سپس, از پرسشنامه ایی که توسط 35 مدرس, با تجربه کاری بین 2 تا 17 سال در زمینه آموزش زبان فرانسه, پاسخ داده شده, استفاده می کنیم. این نظرسنجی نشان می دهد که معلمان زبان فرانسه, به صورت عملی روش صریح را در شیوه تدریس خود قرار می دهند. از این روش بیشتر از آنچه ادعا می کنند, به عنوان روش تدریس استفاده می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    توکلی، آزاده، رحمتیان، روح اله، صفا، پریوش، و شعیری، حمیدرضا. (1400). معلم فعال و معلم تسهیل کننده, مطالعه موردی در ایران. پژوهش زبان و ادبیات فرانسه (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)، 15(28 )، 158-176. SID. https://sid.ir/paper/957140/fa

    Vancouver: کپی

    توکلی آزاده، رحمتیان روح اله، صفا پریوش، شعیری حمیدرضا. معلم فعال و معلم تسهیل کننده, مطالعه موردی در ایران. پژوهش زبان و ادبیات فرانسه (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)[Internet]. 1400؛15(28 ):158-176. Available from: https://sid.ir/paper/957140/fa

    IEEE: کپی

    آزاده توکلی، روح اله رحمتیان، پریوش صفا، و حمیدرضا شعیری، “معلم فعال و معلم تسهیل کننده, مطالعه موردی در ایران،” پژوهش زبان و ادبیات فرانسه (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)، vol. 15، no. 28 ، pp. 158–176، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/957140/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button