مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

986
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

896
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تجارب زیسته معلمان دوره ابتدایی و متوسطه از چالش های تدریس و ارائه راهکارهایی به منظور توانمندسازی معلمان برای تدریس در فضای مجازی

صفحات

 صفحه شروع 60 | صفحه پایان 75

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی تجربه ی زیسته ی معلمان دوره ی ابتدایی و متوسطه از چالش های تدریس در فضای مجازی و ارائه ی راهکارهایی به منظور ارتقاء مهارت معلمان در فضای مجازی انجام شده است. نوع پژوهش کیفی و از طرح پدیدارشناسی استفاده شده است و برای گردآوری داده ها از ابزار مصاحبه ی نیمه ساختاریافته استفاده شد؛ بدین گونه که از طریق مصاحبه با معلمان به سؤالهای پژوهش پاسخ داده شد. روایی صوری و محتوایی مصاحبه توسط چند نفر از متخصصان حوزه ی آموزش الکترونیکی بررسی و در نهایت تأیید شد. برای تعیین" اعتمادپذیری داده ها " از دو معیار مورد نظر صاحبنظران مطالعات کیفی, شامل قابلیت اطمینان و قابل قبول بودن استفاده شد. در پژوهش حاضر, از روش نمونه گیری هدفمند استفاده شد. در مصاحبه با معلمان دوره ی ابتدایی و متوسطه, نمونه گیری تا زمان به اشباع رسیدن داده ها ادامه داشت و با مصاحبه ی پانزده نفر اشباع نظری داده ها حاصل شد؛ نتایج پژوهش نشان داد که مهمترین چالش های فضای مجازی در چهار تم اصلی (آموزشی, اداری, سخت افزاری و فرهنگی-اجتماعی) شناسایی شدند. متناسب با این آسیب ها درباره ی دانش افزایی, مهارت افزایی و بالا بردن انگیزه ی معلمان, راهبردها و راهکارهایی برای استفاده ی مطلوب تر از شیوه های نوین در فضای مجازی پیشنهاد گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ادیب منش، مرزبان. (1400). تجارب زیسته معلمان دوره ابتدایی و متوسطه از چالش های تدریس و ارائه راهکارهایی به منظور توانمندسازی معلمان برای تدریس در فضای مجازی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 18(43 (پیاپی 70) )، 60-75. SID. https://sid.ir/paper/957305/fa

    Vancouver: کپی

    ادیب منش مرزبان. تجارب زیسته معلمان دوره ابتدایی و متوسطه از چالش های تدریس و ارائه راهکارهایی به منظور توانمندسازی معلمان برای تدریس در فضای مجازی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1400؛18(43 (پیاپی 70) ):60-75. Available from: https://sid.ir/paper/957305/fa

    IEEE: کپی

    مرزبان ادیب منش، “تجارب زیسته معلمان دوره ابتدایی و متوسطه از چالش های تدریس و ارائه راهکارهایی به منظور توانمندسازی معلمان برای تدریس در فضای مجازی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 18، no. 43 (پیاپی 70) ، pp. 60–75، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/957305/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا