مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

412
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

736
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مقایسه ای کمک طلبی تحصیلی و معنای تحصیلی در دانش آموزان ناشنوا، نابینا و عادی

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 51

چکیده

 سابقه و هدف: مطالعه حاضر با هدف مقایسه کمک طلبی تحصیلی و معنای تحصیلی در دانش آموزان ناشنوا, نابینا و عادی انجام شد. مواد و روش ها: روش پژوهش علی-مقایسه ای بود. جامعه آماری شامل تمام دانش آموزان نابینا, ناشنوا و عادی دبیرستانی شهر اصفهان در سال تحصیلی 99-1398 بودند که با توجه به محدودیت تعداد افراد ناشنوا و نابینا و بر اساس ملاک های ورودی با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس 36 نفر انتخاب شدند و در دو گروه (18 نفره) قرار گرفتند. سپس 18 دانش آموز عادی نیز انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسش نامه کمک طلبی تحصیلی ریان و پنتریچ (1997) و مقیاس معنای تحصیلی کینگ و اسمیت (2006) بود. داده ها با روش تحلیل واریانس, آزمون تعقیبی توکی و نرم افزار SPSS نسخه 24 تحلیل شد. یافته ها: یافته ها: نشان داد در بعد اجتناب از کمک طلبی, تفاوت معناداری بین دانش آموزان ناشنوا (19/7), نابینا (15/52) و عادی (16/58) وجود دارد. همچنین در مولفه معنای تحصیلی بین دانش آموزان ناشنوا (309/11), نابینا (201/7) و عادی (298/76) در ابعاد حرفه, استقلال, آینده, یادگیری, خود, گام بعدی, اجتماعی و دنیای پیرامون تفاوت معناداری وجود دارد (0/05

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رشیدی، اعظم، فرامرزی، سالار، و رحمانی ملک آباد، مهدی. (1400). بررسی مقایسه ای کمک طلبی تحصیلی و معنای تحصیلی در دانش آموزان ناشنوا, نابینا و عادی. مجله علمی پژوهان، 19(4 )، 43-51. SID. https://sid.ir/paper/957850/fa

    Vancouver: کپی

    رشیدی اعظم، فرامرزی سالار، رحمانی ملک آباد مهدی. بررسی مقایسه ای کمک طلبی تحصیلی و معنای تحصیلی در دانش آموزان ناشنوا, نابینا و عادی. مجله علمی پژوهان[Internet]. 1400؛19(4 ):43-51. Available from: https://sid.ir/paper/957850/fa

    IEEE: کپی

    اعظم رشیدی، سالار فرامرزی، و مهدی رحمانی ملک آباد، “بررسی مقایسه ای کمک طلبی تحصیلی و معنای تحصیلی در دانش آموزان ناشنوا, نابینا و عادی،” مجله علمی پژوهان، vol. 19، no. 4 ، pp. 43–51، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/957850/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button