مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,237
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

624
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش در دبیرستان های دخترانه شهر تبریز

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 90

چکیده

 پژوهش حاضر به منظور بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش در دبیرستان های دخترانه شهر تبریز انجام شده است. جامعه آماری تحقیق حاضر را دبیران دبیرستان های دخترانه شهر تبریز تشکیل می دهند. برای انتخاب نمونه معرف از جامعه, از روش نمونه گیری طبقه ای نسبتی استفاده شد. در این تحقیق, نواحی پنجگانه آموزش و پرورش شهر تبریز, بعنوان پنج طبقه در نظر گرفته شده و به نسبت هر طبقه نمونه برداری انجام شد و بر این اساس از میان دبیران دبیرستان های دخترانه شهر تبریز 325 نفر دبیر به طور تصادفی انتخاب شده اند. ابزارهای اندازه گیری پژوهش حاضر عبارت اند از پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش سازمانی فیلیس و همکاران (2000) که مشتمل بر 22 سوال می باشد و فرایند مدیریت دانش را بر اساس پنج بعد کسب دانش, ثبت دانش, انتقال دانش, خلق دانش و کاربرد دانش در سازمان می سنجد و نیز پرسشنامه سنجش سرمایه اجتماعی ناهاپیت وگوشال (1998) که مشتمل بر 26 سوال می باشد. پس از بررسی روایی و پایایی پرسشنامه ها, در اختیار آزمودنی ها قرار گرفتند. نهایتا پس از گردآوری داده ها و به منظور آزمون فرضیه های تحقیق و برای تعیین همبستگی با توجه به نوع توزیع داده ها از آزمون ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج تحقیق نشان می دهد که میان سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش در دبیرستان های دخترانه شهر تبریز رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد. همچنین نتایج تحقیق نشان داد که بین سرمایه اجتماعی و مولفه های پنجگانه مدیریت دانش از قبیل ثبت دانش, انتقال دانش, خلق دانش و کاربرد دانش, رابطه معنی دار و مستقیم وجود دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

گل محمدنژاد، غلامرضا، و مهدوی، مولود. (1390). بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش در دبیرستان های دخترانه شهر تبریز. تحقیقات مدیریت آموزشی، 2(4 (مسلسل 8))، 71-90. SID. https://sid.ir/paper/95855/fa

Vancouver: کپی

گل محمدنژاد غلامرضا، مهدوی مولود. بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش در دبیرستان های دخترانه شهر تبریز. تحقیقات مدیریت آموزشی[Internet]. 1390؛2(4 (مسلسل 8)):71-90. Available from: https://sid.ir/paper/95855/fa

IEEE: کپی

غلامرضا گل محمدنژاد، و مولود مهدوی، “بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش در دبیرستان های دخترانه شهر تبریز،” تحقیقات مدیریت آموزشی، vol. 2، no. 4 (مسلسل 8)، pp. 71–90، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/95855/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button