مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

819
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

861
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی هیپنوتراپی شناختی بر خودکارآمدی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 15

چکیده

خودکارآمدی را باور یک فرد به توانایی در داشتن یک رفتار یا انجام یک کار خاص به صورت موفقیت آمیز می دانند. مطالعات بسیاری نشان داده اند باورهای خودکارآمدی بسیاری از کارکردهای شخصی را تحت تاثیر قرار می دهند و افرادی که خودکارآمدی بالاتری دارند, از سلامت روان بهتری برخوردار هستند. هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی هیپنوتراپی شناختی بر خودکارآمدی بود. برای این منظور, طی یک پژوهش نیمه آزمایشی با پیش آزمون, پس آزمون و گروه کنترل 14 دانشجوی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران از طریق فراخوان و به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایش جایگزین شدند. مداخله در 8 جلسه به مدت 4 هفته (2جلسه ارزیابی و 6 جلسه درمان) روی گروه آزمایش صورت گرفت. گروه ها قبل و بعد از انجام مداخله, از نظر خودکارآمدی مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد هیپنوتراپی شناختی تاثیر معناداری بر افزایش خودکارآمدی دانشجویان دارد (05/0P<). نتایج این پژوهش از تاثیر هیپنوتراپی شناختی در ارتقای سطح خودکارآمدی دانشجویان, حمایت می کند

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علی وردیلو، معصومه، و جراره، جمشید. (1399). اثربخشی هیپنوتراپی شناختی بر خودکارآمدی دانشجویان. اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی (اندیشه و رفتار) )، 15(57 )، 7-15. SID. https://sid.ir/paper/958594/fa

    Vancouver: کپی

    علی وردیلو معصومه، جراره جمشید. اثربخشی هیپنوتراپی شناختی بر خودکارآمدی دانشجویان. اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی (اندیشه و رفتار) )[Internet]. 1399؛15(57 ):7-15. Available from: https://sid.ir/paper/958594/fa

    IEEE: کپی

    معصومه علی وردیلو، و جمشید جراره، “اثربخشی هیپنوتراپی شناختی بر خودکارآمدی دانشجویان،” اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی (اندیشه و رفتار) )، vol. 15، no. 57 ، pp. 7–15، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/958594/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button