مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

7,239
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,722
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگوی برنامه درسی تربیت شهروندی برای دانش آموزان دوره راهنمایی تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 48

چکیده

 تحقیق حاضر که در پی ارائه الگوی مطلوب برنامه درسی تربیت شهروندی برای دانش آموزان دوره راهنمایی تحصیلی است, از نوع کاربردی و با روش توصیفی انجام شده است. جامعه آماری این تحقیق, تفکرات و اندیشه های صاحب نظران درباره تربیت شهروندی و برنامه درسی است که در قالب کتب, اسناد, مقالات, مجلات, متون و سایت های اینترنتی در کشورهای پیشرو در زمینه تربیت شهروندی مطرح شده و نگارنده با مراجعه به این جامعه آماری نمونه های مرتبط را به صورت عمدی گزینش نموده و با بررسی و تلخیص و نتیجه گیری از آن ها, مبادرت به معرفی مبانی نظری این برنامه درسی و عناصر آن (اهداف, محتوی, روش ها, شیوه های سازمان دهی و ارزشیابی) نموده است. نتایج به دست آمده بدین صورت مطرح شده که اهداف و محتوای برنامه مورد نظر در قالب عملکردی و در بستر فعالیت های اجتماعی و مساله محور برای شاگردان معرفی شده است. شیوه های سازمان دهی برنامه مذکور از نوع تلفیقی و رویکردهای مرتبط با در هم تنیدگی مطرح شده است. روش های تدریس مورد استناد واقع شده عبارتند از: روش های تعاملی, مشارکتی, حل مساله, ایفای نقش و... روش های ارزشیابی نیز عمدتا معطوف به روش های اندازه گیری بازده های عاطفی و روانی حرکتی است. در زمینه مبانی فلسفی به فلسفه پراگماتیسم و اگزیستانسیالیسم استناد شده. مبانی روانشناختی, خصوصیات مربوط به رشد نوجوانی و تئوری های یادگیری اجتماعی و ساختارگرایی مطرح شده اند. در زمینه تئوری های برنامه درسی, دیدگاه اجتماعی و رویکرد فرعی آن رشد شخصی, بازسازی اجتماعی و.... مورد استناد واقع شده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    کرم افروز، محمدجواد، شریعتمداری، علی، و سیف نراقی، مریم. (1390). طراحی الگوی برنامه درسی تربیت شهروندی برای دانش آموزان دوره راهنمایی تحصیلی. تحقیقات مدیریت آموزشی، 3(2 (مسلسل 10))، 29-48. SID. https://sid.ir/paper/95887/fa

    Vancouver: کپی

    کرم افروز محمدجواد، شریعتمداری علی، سیف نراقی مریم. طراحی الگوی برنامه درسی تربیت شهروندی برای دانش آموزان دوره راهنمایی تحصیلی. تحقیقات مدیریت آموزشی[Internet]. 1390؛3(2 (مسلسل 10)):29-48. Available from: https://sid.ir/paper/95887/fa

    IEEE: کپی

    محمدجواد کرم افروز، علی شریعتمداری، و مریم سیف نراقی، “طراحی الگوی برنامه درسی تربیت شهروندی برای دانش آموزان دوره راهنمایی تحصیلی،” تحقیقات مدیریت آموزشی، vol. 3، no. 2 (مسلسل 10)، pp. 29–48، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/95887/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button