مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,106
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

664
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر سبک مدیریت تعامل گرایانه کلاس بر خودپنداره تحصیلی و سازگاری تحصیلی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 96

چکیده

 زمینه و هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر سبک مدیریت کلاسی تعامل گرایانه بر خودپنداره تحصیلی و سازگاری تحصیلی دانش آموزان انجام شد. روش: این تحقیق ازنظر روش از نوع تحقیقات شبه آزمایشی با استفاده از طرح پیش آزمون-پس آزمون گروه آزمایش و کنترل انجام شد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی منطقه 19 شهر تهران در سال تحصیلی 99-1398 به تعداد 2016 نفر بودند. حجم نمونه, 71 نفر تعیین و نمونه گیری با روش هدفمند و در دسترس, انجام شد. داده ها با استفاده از پرسش نامه خودپنداره تحصیلی یی سین چن (2004) و سازگاری تحصیلی کلارک (1957) گردآوری شدند. برای تجزیه وتحلیل داده ها, از روش های آمار توصیفی و استنباطی شامل آزمون های تحلیل کوواریانس چندمتغیره و تک متغیره استفاده شد. روایی پرسش نامه در پژوهش حاضر, توسط اساتید صاحب نظر, تایید شد و پایایی پرسش نامه نیز بر اساس ضریب آلفای کرونباخ, 74/0 محاسبه شد. یافته ها: یافته ها نشان داد بعد از اجرای سبک مدیریت تعامل گرایانه, مقدار آماره F برای بررسی تفاوت خودپنداره تحصیلی بین گروه آزمایش و کنترل, برابر با 30/120 بود که از لحاظ آماری در سطح 05/0 (05/0 ≥ P) معنادار است. افزون براین, گروه آزمایش مقدار آماره F برای بررسی تفاوت سازگاری تحصیلی بین گروه آزمایش و کنترل, برابر با 96/17 بود که ازلحاظ آماری در سطح 05/0 (05/0 ≥ P) معنادار است. نتیجه گیری: با توجه به اینکه مولفه های خودپنداره تحصیلی بعد از اجرای سبک مدیریت تعامل گرایانه, در گروه آزمایش به طور معناداری از گروه کنترل, بیشتر شده است, پس می توان گفت اجرای این سبک می تواند بر افزایش سازگاری تحصیلی و خودپنداره تحصیلی دانش آموزان, موثر باشد و شایسته است سازوکارهای علمی و عملی برای پیاده سازی آن در مدارس کشور, مهیا گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضایی، صادق، و عبدالرحیمی، محمد. (1400). تاثیر سبک مدیریت تعامل گرایانه کلاس بر خودپنداره تحصیلی و سازگاری تحصیلی دانش آموزان. آموزش در علوم انتظامی، 9(32 )، 71-96. SID. https://sid.ir/paper/958890/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی صادق، عبدالرحیمی محمد. تاثیر سبک مدیریت تعامل گرایانه کلاس بر خودپنداره تحصیلی و سازگاری تحصیلی دانش آموزان. آموزش در علوم انتظامی[Internet]. 1400؛9(32 ):71-96. Available from: https://sid.ir/paper/958890/fa

    IEEE: کپی

    صادق رضایی، و محمد عبدالرحیمی، “تاثیر سبک مدیریت تعامل گرایانه کلاس بر خودپنداره تحصیلی و سازگاری تحصیلی دانش آموزان،” آموزش در علوم انتظامی، vol. 9، no. 32 ، pp. 71–96، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/958890/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button