مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,713
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,018
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین آموزش بزرگسالان (والدین) و مهارت های زندگی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 70

چکیده

 مقاله حاضر برگرفته از پژوهشی است با عنوان بررسی رابطه بین آموزش بزرگسالان و مهارت های زندگی دانش آموزان مقطع دبیرستان و پیش دانشگاهی شهر ایذه, و هدف کلی آن تعیین رابطه آموزش بزرگسالان (پدران و مادران) و مهارت های زندگی فرزندان آنها و اهداف جزئی آن تعیین رابطه آموزش بزرگسالان (والدین) با مهارت های پیشگیری از آسیب های اجتماعی, ارتباط بین فردی و ارتباط اجتماعی, مهارت حل مساله, خودآگاهی و تصمیم گیری فرزندان آنها بوده است. پژوهشگران به منظور دستیابی به اهداف خود, جامعه آماری پژوهش را کلیه دانش آموزان مقطع دبیرستان و پیش دانشگاهی شهر ایذه, شامل 8700 نفر انتخاب نمودند. نمونه آماری طبق جدول کرجسی و مورگان 358 نفر به روش تصادفی ساده انتخاب شد. برای تهیه ابزار اندازه گیری از پرسشنامه محقق ساخته مهارتهای زندگی که قبلا توسط حسن زاده (1388) هنجاریابی شده بود, استفاده نمود. و در فرم پرسشنامه از دانش آموزان خواسته شد تا سطح آموزش پدران و مادران خود را با انتخاب گزینه های صحیح مشخص نمایند. برای اجرای اصلی 393 پرسشنامه با احتمال 10% عدم برگشت توزیع و در نهایت 371 پرسشنامه جمع آوری شد. داده های جمع آوری شده از طریق آمار توصیفی شامل (جداول توزیع فراوانی, فراوانی درصدی, میانگین, انحراف معیار, ضریب کجی و کشیدگی) و آمار استنباطی شامل (آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن و آزمون خی دو) از طریق نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج بدست آمده نشان داد که با اطمینان 99% بین آموزش بزرگسالان (والدین) و بهبود مهارت های زندگی دانش آموزان رابطه وجود ندارد. همچنین با اطمینان 99% بین آموزش بزرگسالان (والدین) و بهبود مهارت های پیشگیری از آسیب های اجتماعی, ارتباط بین فردی و اجتماعی, حل مساله, خودآگاهی و تصمیم گیری دانش آموزان رابطه وجود ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حنیفی، فریبا، و اسکندری نیا، فرحناز. (1390). بررسی رابطه بین آموزش بزرگسالان (والدین) و مهارت های زندگی دانش آموزان. تحقیقات مدیریت آموزشی، 3(2 (مسلسل 10))، 49-70. SID. https://sid.ir/paper/95890/fa

    Vancouver: کپی

    حنیفی فریبا، اسکندری نیا فرحناز. بررسی رابطه بین آموزش بزرگسالان (والدین) و مهارت های زندگی دانش آموزان. تحقیقات مدیریت آموزشی[Internet]. 1390؛3(2 (مسلسل 10)):49-70. Available from: https://sid.ir/paper/95890/fa

    IEEE: کپی

    فریبا حنیفی، و فرحناز اسکندری نیا، “بررسی رابطه بین آموزش بزرگسالان (والدین) و مهارت های زندگی دانش آموزان،” تحقیقات مدیریت آموزشی، vol. 3، no. 2 (مسلسل 10)، pp. 49–70، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/95890/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button