مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,782
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,348
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش کارآفرینی در دانشگاه ها: (چهارچوبی برای برنامه ریزی، اجرا و ارزیابی برنامه های کارآفرینی)

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 50

چکیده

 هدف این تحقیق تهیه چهارچوبی برای طراحی, اجرا و ارزیابی برنامه های آموزش کارآفرینی در دانشگاه ها بوده است. نوع تحقیق توصیفی - پیمایشی و جامعه آماری آن دو گروه فعال در دانشگاه های دولتی است که در اجرای طرح «کاراد» مراکز کارآفرینی در آنها تشکیل شده است (اعضای هیات علمی, مدیران). بر اساس جدول نمونه گیری «مورگان و کوهن» تعداد 269 نفر (شامل 102 نفر از مدیران و 167 نفر از اعضای هیات علمی) با استفاده از شیوه نمونه گیری تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه انتخاب گردید. با انجام مطالعات اولیه و مصاحبه های اکتشافی مولفه های اولیه در زمینه موضوع شناسایی و در یک ساختار منظم (مدل اولیه) قرار گرفت. با استفاده از این مولفه ها پرسشنامه ای تهیه و پس از به دست آوردن روایی و اطمینان از اعتبار آن (0.795), داده ها از نمونه های مورد مطالعه جمع آوری گردید. این داده ها با توجه به سوالات تحقیق و با استفاده از روش های آمار توصیفی و آمار استنباطی چون آزمونt  تک گروهی و تحلیل عاملی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج به دست آمده نشان داد که در برنامه های کارآفرینی برای آماده سازی دانش آموختگان کارآفرین در دانشگاه ها, باید به 20 عامل در چهار دسته مولفه اصلی (فلسفه و اهداف, مبانی نظری, مولفه های برنامه کار آفرینی و عوامل محیطی) توجه شود و نیازهای گروه های مورد بررسی در این زمینه متفاوت است. در نهایت بر اساس یافته های تحقیق چارچوبی برای طراحی, اجرا و ارزیابی برنامه های آموزش کارآفرینی پیشنهاد شد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ایمانی، محمدنقی. (1388). آموزش کارآفرینی در دانشگاه ها: (چهارچوبی برای برنامه ریزی, اجرا و ارزیابی برنامه های کارآفرینی). تحقیقات مدیریت آموزشی، 1(1)، 27-50. SID. https://sid.ir/paper/95921/fa

    Vancouver: کپی

    ایمانی محمدنقی. آموزش کارآفرینی در دانشگاه ها: (چهارچوبی برای برنامه ریزی, اجرا و ارزیابی برنامه های کارآفرینی). تحقیقات مدیریت آموزشی[Internet]. 1388؛1(1):27-50. Available from: https://sid.ir/paper/95921/fa

    IEEE: کپی

    محمدنقی ایمانی، “آموزش کارآفرینی در دانشگاه ها: (چهارچوبی برای برنامه ریزی, اجرا و ارزیابی برنامه های کارآفرینی)،” تحقیقات مدیریت آموزشی، vol. 1، no. 1، pp. 27–50، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/95921/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button