مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

124
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

76
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بازنمود گفتمان در تصاویر کتاب های آموزش زبان انگلیسی«Prospects» و «Visions» از دیدگاه نشانه شناسی، مطالعه موردی: قومیت و مکان

صفحات

 صفحه شروع 419 | صفحه پایان 448

چکیده

 وجود ارتباط میان فرهنگ و زبان, نیاز به بررسی تاثیرگذاری کتاب های آموزش زبان را, بیش از پیش, نمایان می سازد. با درنظر داشتن این هدف که آموزش زبان خارجی عمدتا با ورود مسایل فرهنگی به حیطه دانش زبان آموز همراه است, این ضرورت, به خصوص هنگام یادگیری زبان خارجی, افزایش می یابد. باتوجه به اهمیت روزافزونی که امروزه ارتباط تصویری پیدا کرده است, مقاله حاضر دیدگاهی نو به تصاویر کتاب های زبان انگلیسی آموزش و پرورش دارد و بر مبنای الگوی نشانه شناسی کرس و ون لیوون (2006) که درواقع بر اهمیت عناصر سازنده فرهنگ و اجتماع همانند نوع پوشش, سنت ها و یا آداب و رسوم فرهنگ ها و خرده فرهنگ ها در تحلیل نشانه های زبانی تاکید دارد, با توجه به محدودیت این پژوهش, به طور موردی «قومیت و مکان» در تصاویر کتاب های «Visions» و «Prospects» مورد تحلیل قرار می گیرند. تحقیق حاضر با استناد به پیشینه علمی به روش توصیفی تحلیلی و با هدف بررسی کارکردهای اجتماعی و فرهنگی زبان, چگونگی بازنمایی گفتمان را در این تصاویر تبیین می کند. نتایج نشان می دهد که کتاب های آموزش زبان انگلیسی مورد نظر از رویکرد خاص «قومی نژادی» برخوردار نیست و انتخاب «مکان» نیز بدون سوگیری زبان مبدا یا زبان مقصد بوده است؛ بدین صورت که تصویرساز در انتخاب تصاویر توجه مشخصی به زبان خود یا دیگری نداشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زرگربالای جمع، شیما، مدرس خیابانی، شهرام، و حجازی، محمدجواد. (1399). بازنمود گفتمان در تصاویر کتاب های آموزش زبان انگلیسی«Prospects» و «Visions» از دیدگاه نشانه شناسی, مطالعه موردی: قومیت و مکان. جستارهای زبانی، 11(6 (پیاپی 60) )، 419-448. SID. https://sid.ir/paper/959435/fa

    Vancouver: کپی

    زرگربالای جمع شیما، مدرس خیابانی شهرام، حجازی محمدجواد. بازنمود گفتمان در تصاویر کتاب های آموزش زبان انگلیسی«Prospects» و «Visions» از دیدگاه نشانه شناسی, مطالعه موردی: قومیت و مکان. جستارهای زبانی[Internet]. 1399؛11(6 (پیاپی 60) ):419-448. Available from: https://sid.ir/paper/959435/fa

    IEEE: کپی

    شیما زرگربالای جمع، شهرام مدرس خیابانی، و محمدجواد حجازی، “بازنمود گفتمان در تصاویر کتاب های آموزش زبان انگلیسی«Prospects» و «Visions» از دیدگاه نشانه شناسی, مطالعه موردی: قومیت و مکان،” جستارهای زبانی، vol. 11، no. 6 (پیاپی 60) ، pp. 419–448، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/959435/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button